فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

نحوه كاركرد شيلنگ ويبراتور مكانيكي و نوع ساختار شيلنگ ويبراتور مكانيكي

قيمت شيلنگ ويبراتور

شيلنگ ويبراتور مكانيكي و يا همان شيلنگ ويبراتور بنزيني كه يكي از كاربردي ترين انواع شيلنگ هاي ويبراتوردر صنعت ساخت وساز شناخته مي شود,كه در اكثر پروژهاي عمراني و ساخت و ساز با حجم كم مورد استفاده قرار ميگيرد.

اين نوع شيلنگ ويبراتور نيروي محرك خود را از ويبراتور هاي بنزيني و ويبراتور هاي برقي تامين ميكند و عمل ارتعاش را انجام ميدهد.

اجزاي تشكيل دهنده شيلنگ ويبراتور مكانيكي :  

متشكل از پوسته و پوكر وفنر و بلبرينگ مي باشد كه در زمان خريد شيلنگ ويبراتور مكانيكي بايد به آنها توجه شود.

قسمت پوكر كه در ابتداي شيلنگ قرار دارد وظيفه ويبره زدن را بر عهده دارد, نيروي توليد شده ويبراتور توسط كوپلينگ به فنر شيلنگ ويبراتور منتقل و از شيلنگ توسط بلبرينگ هاي داخل پوكر به بدنه پوكر منتقل ميگردد و عمل ارتعاش و ويبره زدن انجام مي شود.

همانگونه كه گفتيم شيلنگ ويبراتوراز ابزار آلات اصلي در پروژ ها ناميده مي شود كه وظيفه ايجاد ارتعاش و از بين بردن حباب و خلل موجود در بتن و گرفتن آب اضافي بتن و به دست آمدن پي مقاوم با تراكم بالا در بتن را بر عهده دارد.

شيلنگ ويبراتور مكانيكي داراي سايز هاي متفاوت و متراژهاي متفاوت ميباشد كه به آنها اشاره خواهيم كرد:

شيلنك ويبراتور مكانيكي 1 اينچ

شيلنگ ويبراتور مكانيكي 1.5 اينچ

شيلنگ ويبراتور مكانيكي 2 اينچ

شيلنگ ويبراتور مكانيكي 2.5 اينچ

شيلنگ ويبراتور مكانيكي 3 اينچ

امروزه كشورهاي مختلفي هستند كه اين نوع شيلنگ ويبراتورها را توليد و روانه بازار ميكنند و از جمله اين كشورها ميتوان به شيلنگ هاي ايراني مانند : شيلنگ ويبراتور ايرانكوب و كشورهاي توليد كننده شيلنگ ويبراتور بنزيني ماننده شيلنگ ويبراتور ميكاسا ژاپن و يا شيلنگ ويبره كوپاز كره و يا انواع شيلنگ ويبراتوراروپايي و چيني اشاره داشت.

در مواقع كار با شيلنگ ويبراتور مكانيكي بايد توجه داشت كه شيلنگ بين آرماتور خموده نگردد تا باعث بريدن فنر و خرابي ايمپلر و شيلنگ شود.

بايد توجه داشت بعد از هر شيفت كاري با شيلنگ ويبراتور مكانيكي شيلنگ ها تميز و عاري از بتن گردد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۹:۲۶ توسط:پارس موتور موضوع:

نياز پروژه هاي ساختماني و عمراني به بالابر ساختماني

قيمت بالابر ساختماني

در اين مقاله درباره نياز پروژه هاي عمراني و ساختماني كوچك به بالابر ساختماني تكفاز و اجزاي تشكيل دهنده آنها مي پردازيم.

با شروع يك پروژه عمراني و ساخت و ساز در حجم كوچك و متوسط ، براي جابجايي هاي عمودي و حمل مصالح ساختماني و اجزاء ساختماني به اولين وسيله اي كه در كليه پروژه ها به آن  نياز مبرم  داريم، يك وسيله بالا كشنده براي جابجايي با قدرت و سرعت و كيفيت مناسب نياز مي باشد.

 بالابرها از مكانيزم‌هاي مختلفي براي بالابري استفاده كرده و تفاوت‌هاي مهمي با جرثقيل ه او  بالاكشنده‌ها و ليفتراك‌ها دارند.

بالابرها يكي از اصلي ترين و مهم ترين تجهيزات ساختماني به شمار مي آيد كه در اكثر پروژه هاي در حال ساخت و در حال بازسازي مورد استفاده قرار ميگيرد.

همچنين از اين دستگاه ميتوان براي جايجايي بار در معدن ها و انبارهاو كارخانه ها استفاده نمود

بالابر ها بر اساس نوع موتور و گيربكس و شاسي و نوع برق مصرفي آنها به وزن ها و توناژهاي مختلف تقسيم ميگردند كه پر مصرفترين نوع اين دستگاه ها بالابرهاي 350 كيلويي تكفاز مي باشد ، كه بيشتر در پروژه هاي كوچك و مسكوني مورد استفاده قرار ميگيرد و اصولا در اين سايز از بالابر از الكتروموتورهاي سه اسب تكفاز و گيربكس حلزوني سايز 86 استفاده مي گردد.

دليل استفاده از گيربكس در بالابر كاهش دور موتور و بالابردن توان دستگاه مي باشد ، كه توسط يك شفت به قرقره ارتباط پيدا ميكند، وظيفه قرقرها در بالابر نگه داشتن بكسل به دور خود مي باشد تا بكسل بدون پيچ خوردگي و بصورت منظم به دور قرقره تابيده شود، تا عمليات بالا و پايين بردن بار به راحتي و منظم انجام گردد.

يكي از مهمترين كارها در استفاده از بالابر چك كردن اجزاي تشكيل دهنده و گيربكس و موتور و اتصالات تشكيل دهنده دستگاه مي باشد كه بايد بصورت روزانه و دوره اي مورد بازديد قرار گيرد تا از بروز هر گونه حوادث و هدر رفت زمان و هزينه هاي ناشي از ايرادات جلوگيري گردد.

در ايران به وينچ‌هاي ساختماني كه براي بالا كشيدن مصالح استفاده مي‌شود به اشتباه بالابر مي‌گويند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۱۱ توسط:پارس موتور موضوع:

ماله پروانه اي سرنشين دار يا ماله پروانه اي معمولي

ماله پروانه اي به چه نوع دستگاهي گفته ميشود:

ماله پروانه اي به ماشين هايي گفته ميشود كه براي صاف كردن سطح هاي بتني بزرگ مورد استفاده قرار ميگيرد.

بتن را ميتوان يكي از اساسي ترين مصالح ساختماني نام برد و سازه هاي گوناگوني با بتن ايجاد ميگردد , مانند: استراكچر ها، پي ساختمان، اسكلت بتني ديوارهاي مسلح و انواع سطوح بزرگ پروژه ها همواره ميتوان بتن را يكي ازاصلي ترين عناصر در ساخت سازه‌ هاي مستحكم بتني دانست و به يقين ميتوان اين عنصر و يا ماده را از بهترين متريال براي ساخت سطحهاي بزرگ و مسطح در نظر داشت.

مواردي مانند محوطه سازي, كف سالن هاي ورزشي, و حياط هاي بزرگ ساختمان ها, كف انبار, فضاهاي بزرگ شهري, از جمله مواردي هستند كه از بتن در جهت كف سازي مورد استفاده قرار ميگيرد.

به همين منظور نياز به تجهيزات و دستگاه هايي ميباشد كه در مرحله اول كيفيت كار بالاي داشته باشند ودر مرحله بعد سرعت و راندمان بالايي ايجاد كند, يكي از مهمترين اين تجهيزات كه با هدف صاف و مسطح كردن سطح بتن در تايم معين بعد از بتن ريزي طراحي و ساخته شده, ماله پروانه اي نام دارد كه با نام هايي ديگري مثل ماله برقي و يا ماله هليكوپتري نيز خوانده مي ‌شود. دستگاهي كه درعملياتهاي بتن ريزي در جهت صاف و سيقلي كردن سطوح بتني و پرداخت روي بتن مورد استفاده قرار ميگيرد.

ماله موتوري سرنشين دار

ما در اين مقاله مقايسه اي بين اين دو مدل ماله را جهت انتخاب بهتر و درست ترمشتريان انجام مي دهيم :

ساختار ماله هليكوپتري

كليه اين دستگاه ها با تفكرات يكسان در صاف نمودن سطوح بتني و سيماني طراحي و توليد گرديده است, و تفاوت آنها دراجراي حجم بتن ريزي و ابعاد كار مي باشد كه هر كدام موارد استفاده خاصي را دارا ميباشند كه در بالا به آنها اشاره كرديم.

هردستگاه ماله پروانه داراي چهار پروانه و يا چهار ملخ ميباشد, كه شبيه به پروانه هليكوپتر ميباشند, و با حركت چرخشي و گردش تيغه ماله ها بر سطح بتن باعث صاف و سطح سازي بتن مي گردد, اين دستگاه اصولا از يك موتور بنزيني و يا ديزلي و يا الكتريكي به همراه يك گيربكس و دسته و ملخ و يك شاسي فلزي به همراه يك گارد محكم در جهت ايمني اپراتور تشكيل شده.

مشخصات ماله دستي:

اين تيپ ازدستگاه ها متشكل از يك دسته ميباشد كه توسط اپراتور هدايت مي گردد و براي بتن ريزي پروژه هاي كوچك وهمچنين پروژه هاي متوسط مناسب مي باشد, همانند پاركينگ و پياده رو و كف پمپ بنزين و هم چنين بتن ريزي مجتمع ها مورد استفاده قرار ميگيرد, چون در فضاهاي كوچك به دليل وزن و ابعاد ماله سرنشين دار كار با آن دشوار مي باشد ماله موتوري معمولي نسبت به ماله موتوري سرنشين دار كارايي بيشتري دارد.

 

مشخصات ماله سرنشين دار:

اين تيپ از دستگاه داراي يك صندلي نفربر به روي دستگاه مي باشد, كاربرد اين مدل از ماله بيشتر براي سطوح وسيع و با حجم كار بالا مي باشد, مانند فرودگاه ها و نيز سالن نمايشگاه ها چون كيفيت و سرعت بهتري رو به شما ارايه مي دهد و علت استفاده از ماله سرنشين دار در حجم هاي بزرگ همين قدرت و سرعت مي باشد زيرا ماله كشي تا زماني بتن خشك نشده انجام مي گردد,اگر بتن خشك و سطح آن سفت شود ديگر ماله كشي بر روي آن انجام نخواهد شد.

ماله پروانه اي سرنشين دار از لحاظ عملكرد كاري سه برابر بالاتر از ماله پروانه اي معمولي مي باشد و سه برابر ماله پروانه اي معمولي توانايي كار كردن دارد. ماله سرنشين دار قيمتي بالاتر از از ماله پروانه اي معمولي دارد.

چه زماني بايد از ماله هليكوپتري استفاده شود؟

پس از عمليات بتن ريزي , بايد بتن به و سيله پارو و يا شمشه دستي و يا شمشه موتوري بصورت يكسان رو سطح بتن ريزي شده پخش گردد.

پس از مدت اندكي و در موقعي كه آب بتن به مقدار معيني گرفته شد و بتن تا حدي سفت شد, بصورتي كه اپراتور بتواند روي بتن حركت كند و در داخل بتن فرو نرود ميتوان عمليان ماله زدن را با دور كم از قسمت گوشه و درجهت عقربه هاي ساعت شروع نمود.

هزينه عمليات :

اگر مساحت كاري شما بزرگ است و توان خريد ماله پروانه اي سرنشين دار را داريد در خريد آن شك نكنيد زيرا سرعت كاري شما را بسيار بالا برده و باعث سودآوري شما ميشود.ولي اگر هدف شما كفسابي در مقياس هاي كوچك مانند پروژه هاي ساختماني و مسكوني مي باشد نيازي به ماله پروانه اي سرنشين دار نخواهيد داشت و با ماله موتري معمولي ميتوانيد كار خود را انجام دهيد.

پس اگردر پايان قصد خريد ماله پروانه اي را داريد به درك كاملي از ماله موتوري مورد نياز و ميزان سرمايه گذاري خود رسيده ايد ميتونيد سرانجام با اطمينان خريد خود را انجام دهيد.

قيمت ماله پروانه اي :

چه مقدار پول جهت خريد ماله موتوري داريد چون ماله پروانه اي سرنشين دار قيمتي چهار برابر ماله پروانه اي معمولي دارد و اگر پول كافي براي خريد ماله پروانه اي سرنشين دار نداريد ميتوانيد:

1.ماله سرنشين دار اجاره كنيد

2.از كارفرما بخواهيد هزينه خريد ماله مورد نياز را براي شما فراهم آورد

3.ماله موتوري معمولي تهيه كرده و پروژه رو بصورت تكه اي انجام دهيد

قبل از خريد انواع ماله موتوري جهت اطلاع قيمت و انواع آن با مشاوران  پارس موتور تماس بگيريد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۹:۱۹ توسط:پارس موتور موضوع:

نكاتي در مورد انواع شيلنگ‌هاي ويبراتور

در صنايع ساختماني و سازه‌هاي مختلف يكي از مصالح مورد نياز بتن است كه در ساخت اكثر سازه‌ها كاربرد فراواني دارد. انواع مختلف بتن با مقاومت‌هاي مختلف و كاربردهاي متنوع توليد مي‌شوند. در زمان بتن ريزي نكاتي بايد رعايت شود تا محصول نهايي از كيفيت بالايي برخوردار شود. يكي از ابزارهايي كه در هنگام بتن ريزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، ويبراتور بتن است. دستگاه ويبراتور بتن ارتعاشاتي توليد مي‌كند كه اين ارتعاشات به وسيله شيلنگ‌هاي ويبراتور به بتن تازه ريخته شده منتقل شده و باعث مي‌شود حباب‌هاي موجود در داخل بتن كه معمولا بين 5 تا 8 درصد بتن را تشكيل مي‌دهند، از آن خارج شوند و استحكام بتن به بيشترين حد خود برسد.

انواع شيلنگ ويبراتور

انواع شيلنگ‌هاي ويبراتور بتن

يكي از اجزاء اصلي در عمليات بتن ريزي ويبره كردن آن است. اين ويبراسيون توسط ويبراتور بتن انجام شده و با استفاده از شيلنگ به بتن تازه ريخته شده منتقل شده و باعث ايجاد يك بتن يك دست و مقاوم مي‌شود. انواع مختلف ويبراتور و شيلنگ ويبراتور بتن وجود دارند كه در زير به آنها اشاره مي‌كنيم. انواع شيلنگ شامل، شيلنگ ويبراتور پرتابل، بنزيني، دوشي، كانورتوري، بادي، برقي، دريلي و مكانيكي است كه هر كدام براي موارد خاصي كاربرد دارند. اين شيلنگ‌هاي ويبراتور داراي سايزهاي متفاوتي هستند و آنها در سايزهاي 1، 1.5، 2.5 و 3 اينچ توليد مي‌شوند. شيلنگ‌هاي ويبراتور توسط كشورهاي مختلفي توليد مي‌شوند و شما مي‌توانيد آنها را در بازار پيدا كنيد. شلنگ‌هاي ويبراتور با قيمت‌هاي مختلفي در بازار هستند كه قيمت آنها بستگي به نوع آن مانند بادي، برقي، مكانيكي و بنزيني و سايز و كشور سازنده متفاوت خواهد بود.

انتخاب شيلنگ ويبراتور مناسب

هر پروژه‌اي بنا به گستردگي آن و نوع آرماتور‌بندي، نياز به ويبراتور و شيلنگ ويبراتور مخصوص به خود را دارد. براي به دست آوردن و ايجاد يك بتن همگن نوع مناسب شيلنگ ويبراتور بايد انتخاب شود تا بتواند به خوبي حباب‌ها را از بتن خارج كرده و يك مخلوط هماهنگ توليد كند.

شيلنگ ويبراتور مكانيكي

اين نوع از شيلنگ يكي از پركاربردترين انواع است و در اكثر پروژه‌ها كاربرد دارد. از اين شيلنگ مي‌توان در ويبراتورهاي ديزل، بنزيني و برقي استفاده كرد.

شيلنگ ويبراتور دريلي

از اين نوع بيشتر در پروژه‌هاي متوسط و كوچك استفاده مي‌شود. اين نوع وزن كمي دارد و به آساني مي‌توان آن را جابجا كرد. براي پروژه‌هايي مانند ستون ريزي و در ساختمان‌هاي كوچك اين شيلنگ توانايي كافي در ايجاد يك بتن هماهنگ را دارد.

شيلنگ ويبراتور بادي

در برخي از پروژه‌ها كه كمپرسور هوا وجود دارد، مي‌توان از اين نوع شيلنگ استفاده كرد. انواع مختلفي از اين نوع شيلنگ براي مصارف كوچك و بزرگ وجود دارد كه نسبت به اندازه پروژه مي‌توان از آنها استفاده كرد.

شيلنگ ويبراتور دوشي و پرتابل

در برخي از پروژه‌ها فضاي كافي براي مانور دادن اپراتور دستگاه ويبره وجود ندارد كه اين نوع، براي اين مكان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از اين نوع بيشتر در پروژه‌هايي كه دقت بالا نياز است استفاده مي‌شود و قيمت نسبتا بالاتري دارند.

شيلنگ ويبراتور كانورتوري

پروژه‌هايي مانند سد سازي و يا راه آهن، معمولا چندين اپراتور در يك زمان عمليات ويبره كردن بتن را انجام مي‌دهند، اين نوع از شيلنگ در اين پروژه‌ها كاربرد فراوان دارد.

در هنگام خريد شيلنگ ويبراتور بايد به چه نكاتي توجه كرد

هميشه قبل از خريد بايد به الزامات پروژه توجه كرد تا بتوان نوع مناسب شيلنگ را تهيه كرد در زير راهنمايي‌هايي ارائه شده تا با توجه به آنها بتوانيد بهترين نوع را انتخاب كنيد. در مرحله اول حجم پروژه و فضاي موجود براي قرار دادن شيلنگ و موتور ويبراتور را در نظر بگيريد. از مواردي كه بايد به آن توجه كرد، مقاومت قسمت پوكر و انعطاف پذيري شيلنگ است كه بايد در نظر داشته باشيد. اين قسمت‌ها به خاطر تماس با بتن بايد استحكام بالايي داشته باشند. براي هر كاري قطر شلنگ مناسب را در نظر بگيريد. معمولا فضاي بتن ريزي در انتخاب قطر شيلنگ موثر است. از ديگر موارد مهم، فاصله بين آرماتورها است. شيلنگ بايد بتواند به داخل آرماتورها فرو رود و قسمت‌هاي داخلي را ويبره كند. هميشه سعي كنيد از انواع مرغوب استفاده كنيد تا دوام و ايمني مورد نظر را تامين كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۷:۳۳ توسط:پارس موتور موضوع:

نكاتي در مورد ويبره زدن بتن

ويبره زدن يكي از مراحل مهم در بسياري از پروژه‌هاي ساختماني بتني است. در زمان بتن‌ريزي، ممكن است صدها يا حتي هزاران حباب هوا در آن وجود داشته باشد كه اين امر مي‌تواند به طور قابل توجهي ساختار بتن را تضعيف نمايد. ويبراتورهاي بتن با به شدت تكان دادن بتني كه تازه ريخته شده، اين حباب‌هاي هوا را از بين مي‌برند. استفاده از ويبراتور بتني در طي بتن‌ريزي، نه تنها توصيه مي‌شود، بلكه در بسياري از موارد جزء آيين‌نامه طراحي سازه‌هاي بتني است.

ويبره زدن بتن

ويبراتورهاي بتن چگونه كار مي‌كنند؟

ويبراتورهاي بتن به شكل‌هاي مختلفي وجود دارند و مي‌توانند برقي و يا بادي باشند. موارد استفاده از ويبره بتن را مي‌توان به سه دسته اساسي تقسيم كرد.

ويبره قالب‌بندي

ويبره قالب‌بندي به طورمعمول براي ساختمان‌هاي بتني پيش ساخته استفاده مي‌شود و شامل نصب ويبراتورها در خارج از اشكال بتني است. براي بتن‌ريزي‌هاي بزرگ‌تر، ويبراتورهاي خارجي اغلب به اندازه 6 فوت از يكديگر فاصله دارند.

ويبره سطح

با ويبره سطح، ويبراتورهاي بزرگ‌تر ( كه گاهي اوقات "جهنده" نيز ناميده مي‌شوند) به طور دستي بر روي سطح بتن ريخته شده، قرار داده مي‌شوند. اين روش با توجه به عمق اسلب حدود 6 اينچ يا كمتر از آن محدوديت دارد، اما سطح صاف و يكنواختي را ايجاد مي‌كند كه به خصوص زماني كه ظاهر كار مهم باشد بسيار مطلوب است.

ويبره داخلي

ويبراتورهاي داخلي بتن از معمول‌ترين ويبراتورهاي مورد استفاده هستند. بسياري از آنها مي‌توانند توسط يك اپراتور كنترل شوند و مورد استفاده قرار بگيرند. اين يك فرايند نسبتاً ساده است، كارگر به سرعت يك ويبراتور داخلي كه شبيه پروب است را در بتن خيس وارد مي‌كند و سپس به آرامي آن را بيرون مي‌آورد.

ويبره بتن چقدر طول مي‌كشد؟

در اكثر موارد بتن‌ريزي، ويبره زدن به طور كم و يا نادرستي انجام مي‌شود. بهترين تكنيك با يك ويبراتور داخلي، بيرون كشيدن ويبراتور به طور بسيار آرام است، با نرخ حدود 1 اينچ در هر ثانيه. تا زماني كه پس از خارج ساختن ويبراتور هنوز هم حباب‌ها نمايان باشند، ويبره زدن لازم است. گاهي اوقات پيمانكاران از كارگران مي‌خواهند كه اين كار وقت‌گير را به طور موثرتري يعني به سرعت انجام دهند، اما نتيجه آن مي‌تواند شكست سازه پس از خشك شدن بتن باشد. در عين حال، اگر ويبراتور را براي مدتي طولاني در بتن نگه داريد، آب و ذرات بتن از هم تفكيك شده و موجب مشكلاتي در مقاومت و زيبايي بتن مي‌شود.

بهترين شيوه‌هاي ويبره داخلي

ويبره زدن به طور مناسب مستلزم تجربه و مهارت است. زماني كه از يك ويبراتور داخلي استفاده مي‌كنيد، از بهترين شيوه‌ها پيروي كنيد تا از مشكلات معمول جلوگيري نماييد. يك ويبراتور بتن يدكي نيز دم دست داشته باشيد تا در صورت خراب شدن ويبراتور اول از آن استفاده كنيد و براي حل مشكل آن منتظر نمانيد. مراقب باشيد تا بتن با اسلامپ پايين را كمتر از حد معمول ويبره نزنيد. " اسلامپ" معيار كارايي بتن است. از آنجايي كه بتن‌هاي اسلامپ پايين سفت‌ترند، به ويبره‌زدن بيشتري نياز دارند. اگر دوست داشته باشيد مي‌توانيد از بتن خود تحكيم يافته استفاده كنيد كه ديگر نيازي به ويبره‌زدن ندارد. اطمينان حاصل كنيد كه به اندازه كافي در لايه‌هاي بتني كه قبلاً ريخته شده نفوذ مي‌كنيد تا از اتصالات ناپيوسته بين آنها جلوگيري شود. ويبراتور بايد حداقل 6 اينچ به لايه قبلي نفوذ كند. اتصالات ناپيوسته زماني ايجاد مي‌شوند كه لايه جديد بتن بر روي لايه قبلي كه به اندازه كافي سفت شده ريخته مي‌شود و اتصال بين دو لايه كار دشواري است. ويبراتور بايد به صورت كمي عمودي تا تقريباً عمودي وارد بتن شود تا بيشترين اثر را داشته باشد. همچنين، ويبراتور را زياد خم نكنيد چون ممكن است خراب شود. از اشتباه رايج استفاده از ويبراتور به عنوان يك ابزار بتن‌ريزي اجتناب كنيد. اين امر مي‌تواند موجب ايجاد سطحي ناصاف و ساير مشكلات ديگر شود. ويبراتور را كاملاً در بتن فرو ببريد و حداقل 10 ثانيه داخل بتن نگه داريد. استفاده از ويبراتور نبايد از سرعت متوسط 3 اينچ در هر ثانيه بيشتر شود و پس از آن بايد از بتن بيرون كشيده شود؛ اغلب اوقات يك اينچ در هر ثانيه مي‌تواند بهترين نتيجه حاصل كند. هر بار كه ويبراتور را وارد بتن مي‌كنيد، بايد با شعاع ويبره در مرحله پيشين همپوشاني داشته باشد. يك حساب سرانگشتي خوب اين است كه شعاع عملكرد ويبراتور چهار برابر قطر نوك ويبره باشد. قبل از اقدام به ويبراسيون، بررسي كنيد كه آن ناحيه قبلاً توسط همكاران ديگر ويبره نشده باشد. هنگامي‌كه ديگر حباب‌هاي هوا از بتن خارج نمي‌شوند و يا در سطح بتن حبابي ديده نمي‌شود، مي‌توانيد ويبراسيون را ادامه ندهيد. تا زماني كه نوك ويبراتور را كاملاً در بتن فرو نبرده‌ايد آن را روشن نكنيد. براي كارهاي كوچك مي‌توانيد از ويبراتورهاي قابل حمل و سبك استفاده كنيد. ويبراتور را به زور به وارد بتن نكنيد؛ چون ممكن است در ميلگرد و فولاد مسلح گير كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۲:۱۱ توسط:پارس موتور موضوع:

استفاده از بالابر ساختماني براي كاهش هزينه‌ها

براي انجام هر كاري استفاده از ابزار و وسايل مناسب باعث پيشرفت راحت‌تر و بهتر شدن آن كار خواهد شد. در كارگاه‌هاي ساختماني يكي از مواردي كه باعث كندي كار مي‌شود تامين مصالح مورد نياز است. زمان زيادي طول مي‌كشد تا بتوان مصالح بنايي را به محل ساخت منتقل كرد. با استفاده از بالابر ساختماني حمل و نقل مصالح به طبقات مورد نظر در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام مي‌شود. مهم نيست كه كجا اين مصالح انبار شده باشند، شما فقط نياز داريد آن را تا محل قرار گيري بالابر ساختماني حمل كنيد و بعد از آن اين بالابر است كه در كوتاه‌ترين زمان اين مصالح را به طبقه مورد نظر مي‌رساند. مي‌توانيد نسبت به ابعاد پروژه از انواع مختلف با ظرفيت‌هاي متفاوت اين بالابرها استفاده كنيد. البته در برخي از پروژه‌ها لازم است از چندين بالابر استفاده كرد. اگر گروه‌هاي مختلفي در يك كارگاه ساختماني مشغول به كار باشند، شما نياز خواهيد داشت از دو يا چند بالابر ساختماني استفاده كنيد. در هيچ پروژه ساختماني نبود بالابر قابل تصور نيست و بدون آن كارها پيش نمي‌روند.

استفاده از بالابر ساختماني براي كاهش هزينه‌ها Use of construction lifts

چه مواردي را در هنگام تهيه بالابر ساختماني بايد در نظر بگيريم

براي هر پروژه‌اي بالابر مناسب در بازار وجود دارد و شما مي‌توانيد آن را براي پروژه خود تهيه كنيد. اصلي‌ترين بخش يك بالابر موتور آن است كه بايد تحمل وزن مورد نظر شما را داشته باشد. اين موتورها هم در انواع تك فاز و هم سه فاز موجود هستند. اگر شما در يك پروژه كوچك تصميم به استفاده از اين بالابر ساختماني داريد و موادي كه تصميم داريد به طبقات مختلف ساختمان برسانيد وزن زيادي ندارند، استفاده از بالابر با موتور تك فاز مناسب‌تر است. اين موتورها انرژي برق كمتري مصرف كرده و جاي كمي را اشغال مي‌كنند و مي‌توانند براي پروژه‌هاي كوچك مناسب‌ترين باشند. اما اگر پروژه‌هاي شما بزرگ بوده و داراي طبقات زيادي است، بايد از بالابر قوي‌تري استفاده كنيد. براي تعداد طبقات زياد بايد از كابل طولاني‌تري هم استفاده شود كه موتور بايد وزن كابل را هم تحمل كند. موتورهاي داراي سيم پيچ مسي دوام بالاتري دارند و مصرف برق آنها كمتر است. از ديگر مواردي كه در زمان خريد بالابر ساختماني بايد در نظر گرفت، گيربكس آن است. گيربكس بيشترين فشار را بايد تحمل كند و در صورتي كه از جنس بي‌كيفيت استفاده شود در كاركرد بالابر تاثير زيادي خواهد گذاشت. قرقره بالابر نسبت به ارتفاعي كه بالابر بايد بار را بالا بكشد، بايد جاي كافي براي كابل را داشته باشد.

طريقه نصب بالابر ساختماني

اين بالابرها را مي‌توان به راحتي نصب كرد و بعد از انجام كار آنها را باز كرده و به جاي ديگري منتقل كرد. در ابتدا پايه‌ها، موتور، قرقره و كابل و ديگر متعلقات بالابر را به محل نصب منتقل مي‌كنيم. هر دو پايه را برعكس در فاصله مناسب بر روي زمين قرار مي‌دهيم و ريل را به پايه‌ها وصل مي‌كنيم. دقت كنيد انتهاي بسته ريل را به سمت بيرون قرار دهيد و بعد از محكم كردن ريل، بالابر را برعكس كنيد و پايه‌هاي آن را در صورت امكان جوش داده و يا وزنه بگذاريد تا بالابر محكم شود. بعد از محكم كردن پايه جعبه بالابر كه شامل موتور، گيربكس و قرقره است را در داخل ريل قرار دهيد و انتهاي ريل را ببنديد. دقت كنيد، در صورت انجام صحيح مراحل جعبه بايد به راحتي بتواند درون ريل حركت كند.

در هنگام كار با بالابر ساختماني نكات ايمني را رعايت كنيد

رعايت نكات ايمني در هر كاري اولين شرط است و براي كار با بالابر ساختماني هم برخي موارد را بايد رعايت كرد. اولين و مهم‌ترين نكته اين است كه هميشه ظرفيت بالابر را در نظر داشته باشيد و از حمل بارهاي سنگين‌تر خودداري كنيد. نكته دوم، اين بالابرها براي حمل بار در نظر گرفته شده‌اند و از آنها براي حمل انسان استفاده نكنيد. شرايط نامساعد جوي باعث بهم خوردن تعادل دستگاه شده و خطر آفرين خواهد شد، در شرايط جوي نامناسب از آن استفاده نكنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۱:۳۵ توسط:پارس موتور موضوع:

نحوه كار با دستگاه علف تراش

دستگاه‌هاي علف تراش توانايي بريدن علف‌هاي هرز و چمن‌ها را دارند اما مي‌توانند قابليت‌هاي بيشتري هم داشته باشند. با استفاده از سري‌هاي قابل تعويض، مي‌توانيد اين دستگاه‌ها را به يك ماشين برشكاري قدرتمند تبديل كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص دستورالعمل‌هاي استفاده از انواع دستگاه علف تراش مي‌توانيد با ما تماس بگيريد.

چك ليست روش‌هاي قبل از استفاده دستگاه علف تراش

  • قبل از سوخت گيري، موتور را خاموش كنيد و به آن اجازه دهيد كه خنك شود
  • محيط كار را براي بررسي هر گونه خطر بازرسي كنيد
  • آن را در فاصله‌اي ايمن از افراد ديگر قرار دهيد
  • اطمينان حاصل كنيد لوازم جانبي به درستي و با روشي ايمن در جاي خود نصب شده‌اند
  • مهار و دستگيره آن را با توجه به ارتفاع مورد نظرتان تنظيم كنيد

علف تراش

چك ليست تجهيزات حفاظتي شخصي در هنگام كار با علف تراش

  • محافظ سر و چشم: براي كاهش خطر آسيب ديدگي از عينك يا محافظ چشم، براي محافظ از سر و صورت و يك كلاه ايمني مناسب استفاده كنيد
  • محافظ گوش: براي محافظت از گوش‌هاي خود در برابر صداي گوشخراش دستگاه از گوش گيرها يا محافظ صوتي استفاده كنيد
  • دستكش: براي محافظت از دستان خود از دستكش‌هاي باكيفيت استفاده كنيد كه از چرم يا ديگر مواد مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده‌اند
  • محافظ پا: براي محافظت از پاهاي خود از شلوارهاي بلند توليد شده از مواد باكيفيت و مقاوم استفاده كنيد.
  • كفش‌هاي ايمني: براي اطمينان از محافظت از پاهاي خود در برابر خطرات احتمالي از كفش غيرلغزنده و با كيفيت استفاده كنيد. چكمه‌هاي ايمني داراي فولاد ضد زنگ توصيه مي‌شوند.

روش شروع به كار دستگاه‌هاي علف تراش

  • حداقل 10 فوت از نقطه سوخت گيري خود فاصله بگيريد
  • اگر دستگاه شما يك حباب پرايمر داشته باشد، آن را حداقل 5 بار فشار دهيد
  • اگر موتور سرد باشد، از چوك استفاده كنيد
  • از كفش‌هاي ايمن استفاده كنيد
  • اطمينان حاصل كنيد كه دستگاه علف تراش با هيچ وسيله ديگري در تماس نباشد
  • دستگاه را روشن كنيد

تكنيك‌هاي هرس كردن

تكنيك مقدماتي

از آنجا كه حركت تيغه برش بر خلاف جهت حركت عقربه‌هاي ساعت است، توصيه مي‌شود برشكاري را از راست به چپ انجام دهيد. مزيت اين روش اين است كه تيغه‌ها بر روي سطح برش قرار مي‌گيرند.

برش چمن‌هاي بلند

هنگامي كه بر روي سطوح با چمن بلند يا علف‌هاي هرز ضخيم كار مي‌كنيد توصيه مي‌شود دوبار از يك مسير عبور كنيد. در عبور اوليه، از راست به چپ، قسمت بالاي چمن را برش دهيد. سپس، در عبور بعدي از چپ به راست حركت كرده و چمن‌هاي باقي مانده را جمع كنيد. برش‌ها در سمت چپ تمام مي‌شوند.

هرس كردن سطوح بزرگ و تخت

بهترين راه براي برش سطوح وسيع استفاده از روش مربعي است. سطح مورد نظر را به مربع‌هايي تقسيم كنيد و سپس از سمت بيرون به سمت مركز حركت كنيد.

هرس كردن بر روي تپه‌ها - روش نواري

روش نواري بسيار مناسب براي سطوح شيب دار است. يك نوار موازي با شيب را هرس كنيد سپس به عقب و جلو حركت كنيد. سپس نوار بعدي را در بالاي نوار قبلي هرس كرده و عمليات را تكرار كنيد.

هرس كاري در اطراف موانع

"خط هرس" ايجاد شده توسط دستگاه علف تراش بهترين نشان براي جهت يابي مناسب در اطراف درختان و بوته‌ها است بدون اين كه به آنها آسيب بزنيد. اگر چندين گياه در كنار هم رشد كرده باشند، سعي كنيد اطراف آنها را قبل از هرس تميز كنيد.

نگه داشتن دستگيره علف تراش

مهار شانه دستگاه

هنگام نصب مهار، فنر قلاب بايد در اندازه عرض دست باشد و در زير شانه راست شما قرار بگيرد.

قلاب‌هاي تعليق

دستگاه را با استفاده از فنر قلاب از قلاب‌هاي تعليق آويزان كنيد.

تعادل مناسب

دستگيره‌ها را تنظيم كنيد و حلقه را به شفت فشار دهيد تا زماني كه دستگاه برش به تعادل برسد. تيغه برش بايد درست در بالاي زمين قرار بگيرد. زاويه برش بهينه به طور خودكار هنگامي كه دستگاه به تعادل مي‌رسد، به دست مي‌آيد.

موقعيت دستگاه علف تراش

موقعيت مناسب دستگاه علف تراش به گونه‌اي است كه بازوي شما را كمي خم كرده و مچ دست شما مستقيم بماند. لطفا به دستورالعمل دستگاه خود مراجعه كنيد تا اطلاعات كافي را كسب كنيد و ترجيحا از تيغه دايره‌اي استفاده كنيد.

نگه داشتن حلقه دستگيره علف تراش

كمربند شانه

ابتدا كمربند را روي شانه خود قرار دهيد و سپس حلقه را به حلقه دستگاه متصل كنيد. قلاب بايد تقريبا هم اندازه عرض دستان شما بوده و در زير شانه راست شما قرار بگيرد.

عمليات

هميشه دستگاه علف تراش را با هر دو دست خود نگه داريد. دست چپ شما بايد بر روي دستگيره حلقه‌اي و دست راست شما بر روي دستگيره شفت قرار بگيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۷:۲۶ توسط:پارس موتور موضوع:

مقايسه ماله‌هاي موتوري دستي با ماله‌هاي موتوري نفربر

ماله‌هاي موتوري نفربر يكي از تجهيزات اصلي براي بسياري از شركت‌ها در پروژه‌هاي بتني هستند. در بازار دو نوع اصلي از ماله‌ها وجود دارد: ماله‌ موتوري دستي و ماله موتوري نفربر 
بسته به نوع پروژه‌اي كه در حال كار بر روي آن هستيد، يا بازارهاي هدفي كه در حال تلاش براي جلب نظر آنها هستيد، ممكن است به يكي از اين گزينه‌ها يا هر دوي آنها نياز داشته باشيد. در اين وبلاگ كوتاه ما چند نكته را براي كمك به شما آماده كرده‌ايم تا متوجه شويد كه از بين ماله‌هاي موتوري نفربر و دستي كدام يك تناسب بيشتري با نيازهاي شما دارد.

ابعاد و وسعت پروژه و سفارش مشتري

يكي از بزرگترين عواملي كه بايد هنگام خريد يك ماله موتوري در نظر بگيريد، ابعاد و وسعت پروژه شما است. اين به راحتي مي‌تواند به شما كمك كند تا تصميم بگيريد كه كدام گزينه براي شما بهترين انتخاب است. اگر شركت يا مشتريان شما تمايل به انجام پروژه در ابعاد بزرگ داشته باشند، بهتر است از ماله‌هاي موتوري نفربر در كنار ماله‌هاي موتوري دستي استفاده كنيد. به اين دليل كه شما در چنين پروژه‌هايي بايد سطح وسيعي را تحت پوشش قرار دهيد كه بهتر است توسط ماله‌هاي موتوري نفربر انجام شود اما همچنين بايد راهي براي ماله كشي مناطق كوچكتر نيز پيدا كنيد كه ماله‌هاي موتوري دستي گزينه‌اي معقول براي اين منظور هستند. با توجه به قيمت بالاي ماله‌هاي موتوري نفربر بهتر است آنها در پروژه‌هاي بزرگ مورد استفاده قرار بگيرند. از سوي ديگر، اگر پروژه شما يا مشتريان شما شامل دال‌هاي كوچكتر، مانند زيرزمين و يا مناطق مسكوني متمركز، است شما واقعا به ماله موتوري نياز نخواهيد داشت. دليل اول، اندازه واحد است. استفاده از آنها در داخل و خارج فضاهاي كوچكتر مي‌تواند به دليل وزن و اندازه بزرگ آنها كاري دشوار باشد. دليل دوم اين است كه شما به توليد نياز نداريد. ماله‌هاي موتوري دستي در دال‌هاي كوچك‌تر، كار را در يك زمان قابل قبول به انجام مي‌رسانند.

ماله موتوري

محدوده قيمت ماله‌هاي موتوري دستي با ماله‌هاي موتوري نفربر

چقدر پول را بايد براي خريد ماله‌هاي موتوري نفربر هزينه كنيد؟ تفاوت قيمت زيادي بين اين دو گزينه وجود دارد. اگر شما يك ماله موتوري دستي را با يك ماله موتوري نفربر مقايسه مي‌كنيد، شما بايد قيمت بالاتري را پرداخت كنيد. اگر سرمايه كافي براي چنين سرمايه گذاري را در اختيار نداريد، مي‌توانيد يك ماله پروانه اي دستي خريداري كنيد و با انجام پروژه‌هاي كوچك سرمايه لازم براي خريد يك ماله موتوري و برقي نفربر را پس انداز كنيد. برخي از شركت‌ها امكان اجاره كردن آن را در اختيار شما قرار مي‌دهند. شما مي‌توانيد از ماله‌هاي موتوري دستي براي بسياري از انواع پروژه‌ها استفاده كنيد. اين ماله‌ها ممكن است دقيقا همان چيزي باشد كه مشتريان و پروژه‌هاي شما واقعا به آن نياز دارند.

نرخ توليد

اگر پروژه شما به اندازه كافي بزرگ است كه به يك ماله موتوري يا برقي نياز داريد، بهتر است قطعا بر روي آنها سرمايه گذاري كنيد. با يك ماله موتوري شما ميزان نرخ توليد بسيار بالاتري خواهيد داشت و قادر خواهيد بود سريع‌تر و موثرتر پروژه‌هاي خود را انجام دهيد. اين به اين معني است كه شما قادر به افزايش سود خود با استفاده از نيروي كار كمتر براي تكميل پروژه‌ها خواهيد بود. اگر شما يك توزيع كننده هستيد، چرا به ميزان نرخ توليد محصول اهميت مي‌دهيد؟ پاسخ اين است كه ممكن است اين موضوع براي مشتري شما حائز اهميت باشد. بسته به بازاري كه در آن مشغول كار هستيد، ممكن است آنها نيازهاي متفاوتي در تجهيزات خود داشته باشند. اگر به طور عمده با پيمانكاران عمومي كه بر روي دال‌هاي كوچك كار مي‌كنند همكاري داريد، نرخ توليد يك مسئله مهم نيست. اگر با پيمانكاران بتني بزرگ كار مي‌كنيد، اين يك موضوع مهم براي آنها است. استخدام رانندگان يكي از ملاحظاتي است كه بايد هنگام استفاده از اين تجهيزات در نظر داشته باشيد. سري بعد كه به دنبال يك ماله موتوري هستيد، مطمئن شويد كه بر اساس عوامل ذكر شده در بالا و نيازهاي كسب و كار خود آنها را ارزيابي كنيد. اين كار منجر به انتخاب بهترين گزينه براي ادامه موفقيت شركت شما خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۴:۴۱ توسط:پارس موتور موضوع:

همه چيز در مورد بالابر ساختماني

با استفاده از بالابر ساختماني پروژه‌هاي خود را مي‌توانيد خيلي زودتر و با امنيت بيشتر اجرا كنيد. اين روزها استفاده از بالابر ساختماني رواج پيدا كرده و مي‌توان گفت بدون استفاده از اين وسيله كار ساخت و ساز بسيار طولاني‌تر شده و هزينه نهايي بالا خواهد رفت. اين نوع از بالابر براي حمل و انتقال مصالح ساختماني در بين طبقات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر بالابر از قطعات و اجزاء مختلفي مانند، الكتروموتور، گيربكس، كابل (سيم بكسل)، جعبه دنده، پايه‌ها و ريل تشكيل شده است.بر روي اين بالابرها مي‌توان براي ايمني بيشتر ترمز نصب كرد، البته بايد توجه داشت كه در صورت استفاده از بالابرهايي با تحمل وزن بالا و به طور كل بيش از 500 كيلو گرم، استفاده از ترمز ضروري خواهد بود تا از حوادث جلوگيري شود. به بالابر ساختماني مي‌توان كنترل از راه دور متصل كرد تا بتوان آنها را از پايين هم كنترل كرد و نيازي نباشد حتما يك نفر در كنار آن براي كنترل باشد. اين كنترل از راه دور داراي دكمه‌هاي بالا و پايين است و هر فردي با كمترين تجربه مي‌تواند آنها را به راحتي كنترل كند. البته هميشه بكار بردن افراد با تجربه در هر كاري باعث كم شدن حوادث مي‌شود و فردي كه مسئول كنترل بالابر است در صورت داشتن تجربه مي‌تواند از بروز حوادث در حين كار جلوگيري كند.

همه چيز در مورد بالابر ساختماني Everything about construction lifts

انواع بالابر ساختماني

بالابر ساختماني در اندازه‌هاي 350، 500، 750 و 1000 كيوگرمي در بازار موجود هستند و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين نكته را بايد در نظر گرفت كه در هنگام نصب بالابرهايي كه داراي ظرفيت‌هاي بالا هستند بايد پايه بالابر به تيرهاي ساختمان جوش داده شود تا از واژگوني آن جلوگيري شود. از طرف ديگر همانطور كه در بالا اشاره شد، براي بالابرهاي با ظرفيت بيش از 500 كيلو گرم بايد ترمز نصب شود. انواع مختلف بالابر داراي سرعت‌هاي مختلفي هستند و بسته به سرعت آنها داراي قيمت‌هاي متفاوتي هستند.
معمولا بالابرهاي موجود در بازار داراي سرعت حدود 20 متر در دقيقه هستند كه براي ساختمان‌هايي با طبقات نه چندان زياد اين سرعت مناسب بوده و خللي در انجام كار صورت نمي‌گيرد. البته براي ساختمان‌هاي بلندتر بايد از انواع با سرعت بالا استفاده شود تا در هنگام جابجايي بار زمان زيادي هدر نرود. از طرف ديگر در بالابرهاي ساختماني به خاطر بهره بردن از قطعات مختلف، كيفيت اين قطعات در دوام و كارآيي بالابر نقش زيادي خواهد داشت. هميشه از بالابري استفاده كنيد كه پايه‌هاي آن از مواد مقاوم و ظريف ساخته شده باشد و بتواند ايمني آن را تضمين كند. جنس موتور و سيم پيچ‌هاي درون آن هم از اهميت بالايي برخوردار هستند.
موتورهايي با سيم پيچ مسي علاوه بر عمر بالا، جريان برق كمتري هم استفاده مي‌كنند كه در نهايت از هزينه‌هاي انرژي پروژه خواهد كاست. در هنگام انتخاب موتور براي بالابر وزني كه قرار است جابجا شود و ارتفاع بايد در نظر گرفته شود. گيربكس هم بايد باكيفيت باشد تا بتواند به خوبي فشار وارده را تحمل كند و به راحتي خراب نشود. گيربكس نقش مهمي در كاهش فشار وارد شده به موتور دارد و استفاده از گيربكس مناسب باعث خواهد شد طول عمر موتور بالا برود. از طرف ديگر نقش گيربكس در هنگام قطع برق بسيار مهم است و از حركت بار جلوگيري مي‌كند. معمولا گيربكس مورد استفاده در بالابرهاي ساختماني از نوع حلزوني است. به طور كلي بالابرهاي ساختماني از موتورهاي تك فاز و سه فاز براي انتقال مواد استفاده مي‌كنند. بالابر ساختماني سه فاز معمولا از قدرت بيشتري برخوردار است و مي‌تواند از پس ظرفيت‌هاي بالاي بالابرها برآيد. البته بايد توجه داشت موتورهاي سه فاز در مقابل انواع تك فاز كه داراي توان برابر هستند، ميزان برق كمتري را مصرف مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۸:۴۹ توسط:پارس موتور موضوع:

مزايا و معايب دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار

دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار مشابه دستگاه‌هاي برش خطي هستند، اما دستگاه‌هاي برش خطي از يك رشته نايلون نازك استفاده مي‌كنند كه گياهان مختلف از چمن‌هاي طولاني گرفته تا علف‌هاي هرز را برش مي‌دهند، در حالي كه دستگاه علف تراش تيغه دار از يك تيغه فلزي استفاده مي‌كند كه وارد پوشش‌هاي گياهي متراكم مي‌شود. دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار قدرت و تنوع بيشتري نسبت به دستگاه‌هاي برش خطي را ارائه مي‌دهند، اما آنها همچنين داراي معايبي نيز هستند.

علف تراش

سهولت استفاده از دستگاه‌هاي علف تراش

يكي از بزرگترين معايب دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار، يادگيري تكنيك‌هاي برش لازم براي جلوگيري از آسيب و خسارت به دستگاه است. دستگاه علف تراش تيغه دار داراي يك منطقه برش خاص بوده، به اين معني كه شما نمي‌توانيد از هر مسيري وارد پوشش گياهي شويد. تيغه‌ها در خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت حركت مي‌كنند، بنابراين هنگام برش بايد از سمت راست به چپ حركت كنيد.

منطقه برش از بالاي تيغه تا 90 درجه به سمت چپ گسترده است؛ اگر يك ساقه يا شاخه ضخيم با بخش‌هاي ديگر تيغه برخورد كند، ممكن است دستگاه به سمت شما پرتاب شود. تيغه را به آرامي بر روي برس يا گياهان بچرخانيد، به طوري كه تيغه به سمت ناحيه تحت برش فشرده شود و نيرويي به سمت شما وارد نكند. اگر دستگاه علف تراش تيغه دار را به صورت متناوب استفاده كنيد، دستگاه ممكن است دود كرده و از كار متوقف شود، زيرا شاخه‌ها و ساير مواد ممكن است در اطراف تيغه‌ها انباشته شده و باعث گرم شدن بيش از حد آن شوند.

تنوع و دوام

دستگاه علف تراش تيغه دار داراي تيغه‌هاي مختلف است كه به شما اجازه مي‌دهد مواد مختلفي را برش دهيد. آنها به طور كلي ماشين آلات با دوام و قابل اعتمادي هستند البته تا زماني كه از آنها به شيوه‌اي مناسب نگهداري كنيد. با اين حال، طول عمر تيغه بستگي به موادي دارد كه شما برش مي‌دهيد و اينكه تا چه اندازه از آنها استفاده مي‌كنيد.

به عنوان مثال، اگر شما اغلب در مناطق سنگي كار مي‌كنيد و يا ساقه‌ها و شاخه‌هاي سخت را برش مي‌دهيد، ممكن است مجبور باشيد هر روز تيغه را تعويض كرده يا تيز كنيد. قبل از هر بار استفاده، بايد تيزي تيغه را بررسي كنيد، زيرا كار كردن با تيغه كند، عمر مفيد دستگاه را كاهش مي‌دهد و مي‌تواند يك خطر ايمني براي شما ايجاد كند.

قدرت و راحتي

دستگاه‌هاي برش تيغه دار به اندازه كافي قدرتمند هستند كه بتوانند موادي را برش دهند كه يك ماشين چمن زني يا برش ليزري نمي‌تواند آن را انجام دهد. آنها همچنين مي‌توانند وارد مناطقي شوند كه دستگاه‌هاي بزرگ قادر به وارد شدن نيستند. با اين حال، اكثر دستگاه‌هاي علف تراش دست و پا گير هستند، و اگر شما بايد يك منطقه بزرگ را تميز كنيد، مشكلات مرتبط با خستگي ممكن است رخ دهد. اكثر دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار داراي يك شفت مستقيم و ويژگي ضد ارتعاش براي كاهش خستگي اپراتور هستند. استفاده از يك محفظه نگهدارنده نيز به كنترل بيشتر دستگاه كمك مي‌كند و بار وارده بر روي دوش شما را در هنگام كار كاهش مي‌دهد.

نگراني‌هاي امنيتي دستگاه‌هاي علف تراش

دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار ابزار قدرتمندي هستند كه ممكن است با خطرات ايمني همراه باشند، به ويژه اگر با دستورالعمل‌هاي ايمني آنها آشنا نباشيد. هرگز نبايد يك دستگاه علف تراش تيغه دار را بدون يك محفظه نگهدارنده استفاده كنيد، همچنين نبايد از يك دستگاه علف تراش تيغه دار كه مجهز به يك محافظ نيست استفاده كنيد.

كنترل كننده چيزي است كه به شما كمك مي‌كند تا اين ابزار را بهتر كنترل كنيد و همچنين از وقوع آسيب‌هاي ناشي از عدم كنترل مناسب دستگاه مي‌شود كه ممكن است باعث قطعي دستان شما شود. هنگام كار با يك دستگاه علف تراش تيغه دار، هميشه از عينك محافظ چشم استفاده كنيد، زيرا تيغه ممكن است با پرتاب آوار و قطعات برش يافته به چشم شما آسيب برساند و هرگز از اين دستگاه در فاصله 50 فوتي از افراد ديگر استفاده نكنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۱:۴۶ توسط:پارس موتور موضوع: