فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

چگونه به درستي از يك ماله برقي استفاده كنيد؟(بخش دو)

همان طور كه در مقاله قبل درباره ماله برقي توضيح داديم، از آنها براي صاف كردن بتن استفاده مي‌شود. آنها داراي تيغه بوده و اين تيغه‌هاي تركيبي نوعي تيغه هيبريدي هستند. آنها تيغه‌هاي گسترده‌تر و انعطاف پذيرتر از تيغه‌هاي تراز هستند و همچنين به اين دليل استفاده مي‌شوند تا پيمانكار بتواند سريعتر بر سطح بتن رفته و كار خود را زودتر شروع كند.

تيغه‌ها از يك فلز انعطاف پذير گسترده ساخته مي‌شوند كه وزن ماشين ماله موتوري را توزيع كند و به ماشين اجازه مي‌دهد تا وزن خود را به طور مساوي بر روي سطح بتن توزيع كند. يك تيغه كوچكتر نيز در ماله برقي وجود دارد كه امكان لمس تدريجي سطح بين سطح تيغه و بتن را به وجود مي‌آورد. به طور مشابه، شبيه به تيغه‌هاي شناور، اين از به وجود آمدن لبه‌هاي خشن جلوگيري مي‌كند كه به طور معمول به هنگام استفاده از تيغه ماله كشي رخ مي‌دهد به ويژه اگر در درجه بالايي تنظيم شوند.

تيغه‌هاي ماله كشي از تيغه‌هاي تركيبي باريك‌تر و به طور معمول محكم‌تر هستند. تيغه سفت‌تر و مستحكم‌تر به اپراتور اجازه مي‌دهند تا در هنگام ارتعاش لبه‌هاي خشن‌تري را ايجاد كنند.

تيغه ماله برقي

نصب تيغه بر روي ماله برقي

اپراتور يك ماله برقي با استفاده از يك كنترل‌گر تعيين مي‌كند كه چه ميزان از لبه تيغه با سطح بتن در تماس باشد كه اين كار براي دستيابي به سه منظور است:

  1. ادامه روند تخليه آب از دال بتني (حذف آب و شيرابه اضافي)
  2. بالا آوردن شيره سيمان به سطح بتن
  3. تراز سطح بتن تا درجه سختي و نرمي مورد نظر

صفحات معمولا به پايين تيغه‌ها متصل مي‌شوند و تيغه‌ها بر روي درجه صفر زمين تنظيم مي‌شوند. تيغه‌هاي شناور به تيغه‌هاي تراز متصل مي‌شوند و از سطح صفر شروع مي‌شوند. تيغه‌هاي تركيبي معمولا از سطح صفر با درجه ملايم چرخش شروع مي‌شوند و به تدريج درجه سختي آنها افزايش مي‌يابد. تيغه‌هاي تراز معمولا هنگامي استفاده مي‌شود كه بتن كمي سفت‌تر شده باشد و درجه چرخش مي‌تواند بالاتر رفته و زاويه آنها به گونه‌اي تنظيم شود تا آب اضافي را از مخلوط بتن خارج كند.

هنگامي كه درجه چرخش را تنظيم مي‌كنيد بايد زاويه‌اي را انتخاب كنيد كه از برش سطح بتن و نفوذ به درون آن خودداري كند. به عنوان يك قاعده كلي، هميشه با يك زاويه كوچك شروع كنيد و به آرامي در صورت نياز آن را افزايش دهيد.

كنترل ماله برقي با قابليت قدم زدن در پشت آن

اين ماله‌ها داراي يك روش كنترل بسيار ساده هستند كه شبيه به ماشين‌هاي كف ساب است. كشيدن دستگيره، دستگاه را به سمت چپ حركت مي‌دهد، فشار دادن دستگيره، دستگاه را به سمت راست حركت مي‌دهد. روش پيشنهادي جايگزين براي اين مدل ماله‌هاي برقي فشار دادن دستگيره راست و بالا كشيدن دستگيره با فشار كمتر بر روي دستگيره راست است كه دستگاه را به سمت راست حركت مي‌دهد. اين روش ساده باعث ايجاد كنترل كامل توسط اپراتور و سهولت هدايت آن در هنگام كار با دستگاه است.

تيغه ماله برقي

هدايت ماله برقي با امكان سوار شدن بر روي آن

هنگام استفاده از اين نوع ماله‌ها نيز هدايت دستگاه يك فرايند ساده است، اما يادگيري حركات ظريف و رفتار دستگاه مي‌تواند نياز به كمي تمرين داشته باشد. در يك ماله برقي اپراتور روي يك صندلي كه بين دو مونتاژ عنكبوتي قرار دارد نشسته كه از تيغه‌هايي تشكيل شده است. اپراتور داراي دو اهرم كنترل فرمان براي حركت دستگاه است. يكي در سمت راست صندلي و ديگري در سمت چپ آن قرار دارد. اهرم سمت چپ به سمت جلو و عقب حركت مي‌كند كه اجازه مي‌دهد اپراتور دستگاه را به سمت جلو و عقب حركت دهد. اهرم سمت راست به صورت عرضي (رو به جلو، رو به عقب و چپ و راست) حركت مي‌كند و اين اجازه مي‌دهد تا اپراتور دستگاه را به جلو و عقب علاوه بر سمت چپ يا راست حركت دهد.

از آنجا كه اهرم‌هاي سمت راست و چپ ماله برقي مي‌توانند به طور همزمان استفاده شوند، محدوده حركتي كه اپراتور مي‌تواند ايجاد كند منحصر به فرد و خاص است. اين نوع دستگيره‌هاي كنترل، طيف وسيعي از انعطاف پذيري در حركت را فراهم مي‌كنند. در حقيقت، يك اپراتور باتجربه مي‌تواند به آساني دستگاه را بر روي يك سطح بزرگ به منظور كنترل پوشش كامل، و همچنين عبور از كنار ستونها و موانع در مسير خود، حركت دهد.

آشنايي با نحوه كنترل مناسب ماله برقي شما با تاكيد بر ايمني، ظرافت و تجربه

همانطور كه بحث شد، درك و كاركردن با ويژگي‌هاي اساسي يك ماله برقي كاملا آسان و منطقي است. دنبال كردن عمليات كنترل دستگاه با استفاده از روش‌هاي ذكر شده و استفاده از دستگاه با توجه به مشخصات ايمني آن، نتايج خوبي براي همه پروژه‌ها به همراه خواهد داشت.

جزئيات بحراني كاركردن با يك ماله پروانه اي ، زماني است كه بايد از آن استفاده كنيد و ميزان استفاده از آن در پروژه‌هاي بتني است. شناختن تفاوت‌هاي ظاهري و ماندگاري آن مرتبط با تجربه و ظرافت استفاده از آن است. اكثر پيمانكاران روش‌هاي خود را براي تعيين زمان‌بندي استفاده دارند و داراي ترجيحات و مشخصات خاص خود براي "چقدر و چه مدت استفاده" هستند. با پيروي از تكنيك‌هاي ساده ذكر شده در بالا و آشنايي با نحوه عملكرد دستگاه خود در سطوح بتني، شما به يكي از صنعتگران تبديل خواهيد شد كه مي‌تواند بتن با سطح باكيفيت را تحويل دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۰:۲۱ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :