فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

نحوه كار با دستگاه علف تراش

دستگاه‌هاي علف تراش توانايي بريدن علف‌هاي هرز و چمن‌ها را دارند اما مي‌توانند قابليت‌هاي بيشتري هم داشته باشند. با استفاده از سري‌هاي قابل تعويض، مي‌توانيد اين دستگاه‌ها را به يك ماشين برشكاري قدرتمند تبديل كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص دستورالعمل‌هاي استفاده از انواع دستگاه علف تراش مي‌توانيد با ما تماس بگيريد.

چك ليست روش‌هاي قبل از استفاده دستگاه علف تراش

  • قبل از سوخت گيري، موتور را خاموش كنيد و به آن اجازه دهيد كه خنك شود
  • محيط كار را براي بررسي هر گونه خطر بازرسي كنيد
  • آن را در فاصله‌اي ايمن از افراد ديگر قرار دهيد
  • اطمينان حاصل كنيد لوازم جانبي به درستي و با روشي ايمن در جاي خود نصب شده‌اند
  • مهار و دستگيره آن را با توجه به ارتفاع مورد نظرتان تنظيم كنيد

علف تراش

چك ليست تجهيزات حفاظتي شخصي در هنگام كار با علف تراش

  • محافظ سر و چشم: براي كاهش خطر آسيب ديدگي از عينك يا محافظ چشم، براي محافظ از سر و صورت و يك كلاه ايمني مناسب استفاده كنيد
  • محافظ گوش: براي محافظت از گوش‌هاي خود در برابر صداي گوشخراش دستگاه از گوش گيرها يا محافظ صوتي استفاده كنيد
  • دستكش: براي محافظت از دستان خود از دستكش‌هاي باكيفيت استفاده كنيد كه از چرم يا ديگر مواد مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده‌اند
  • محافظ پا: براي محافظت از پاهاي خود از شلوارهاي بلند توليد شده از مواد باكيفيت و مقاوم استفاده كنيد.
  • كفش‌هاي ايمني: براي اطمينان از محافظت از پاهاي خود در برابر خطرات احتمالي از كفش غيرلغزنده و با كيفيت استفاده كنيد. چكمه‌هاي ايمني داراي فولاد ضد زنگ توصيه مي‌شوند.

روش شروع به كار دستگاه‌هاي علف تراش

  • حداقل 10 فوت از نقطه سوخت گيري خود فاصله بگيريد
  • اگر دستگاه شما يك حباب پرايمر داشته باشد، آن را حداقل 5 بار فشار دهيد
  • اگر موتور سرد باشد، از چوك استفاده كنيد
  • از كفش‌هاي ايمن استفاده كنيد
  • اطمينان حاصل كنيد كه دستگاه علف تراش با هيچ وسيله ديگري در تماس نباشد
  • دستگاه را روشن كنيد

تكنيك‌هاي هرس كردن

تكنيك مقدماتي

از آنجا كه حركت تيغه برش بر خلاف جهت حركت عقربه‌هاي ساعت است، توصيه مي‌شود برشكاري را از راست به چپ انجام دهيد. مزيت اين روش اين است كه تيغه‌ها بر روي سطح برش قرار مي‌گيرند.

برش چمن‌هاي بلند

هنگامي كه بر روي سطوح با چمن بلند يا علف‌هاي هرز ضخيم كار مي‌كنيد توصيه مي‌شود دوبار از يك مسير عبور كنيد. در عبور اوليه، از راست به چپ، قسمت بالاي چمن را برش دهيد. سپس، در عبور بعدي از چپ به راست حركت كرده و چمن‌هاي باقي مانده را جمع كنيد. برش‌ها در سمت چپ تمام مي‌شوند.

هرس كردن سطوح بزرگ و تخت

بهترين راه براي برش سطوح وسيع استفاده از روش مربعي است. سطح مورد نظر را به مربع‌هايي تقسيم كنيد و سپس از سمت بيرون به سمت مركز حركت كنيد.

هرس كردن بر روي تپه‌ها - روش نواري

روش نواري بسيار مناسب براي سطوح شيب دار است. يك نوار موازي با شيب را هرس كنيد سپس به عقب و جلو حركت كنيد. سپس نوار بعدي را در بالاي نوار قبلي هرس كرده و عمليات را تكرار كنيد.

هرس كاري در اطراف موانع

"خط هرس" ايجاد شده توسط دستگاه علف تراش بهترين نشان براي جهت يابي مناسب در اطراف درختان و بوته‌ها است بدون اين كه به آنها آسيب بزنيد. اگر چندين گياه در كنار هم رشد كرده باشند، سعي كنيد اطراف آنها را قبل از هرس تميز كنيد.

نگه داشتن دستگيره علف تراش

مهار شانه دستگاه

هنگام نصب مهار، فنر قلاب بايد در اندازه عرض دست باشد و در زير شانه راست شما قرار بگيرد.

قلاب‌هاي تعليق

دستگاه را با استفاده از فنر قلاب از قلاب‌هاي تعليق آويزان كنيد.

تعادل مناسب

دستگيره‌ها را تنظيم كنيد و حلقه را به شفت فشار دهيد تا زماني كه دستگاه برش به تعادل برسد. تيغه برش بايد درست در بالاي زمين قرار بگيرد. زاويه برش بهينه به طور خودكار هنگامي كه دستگاه به تعادل مي‌رسد، به دست مي‌آيد.

موقعيت دستگاه علف تراش

موقعيت مناسب دستگاه علف تراش به گونه‌اي است كه بازوي شما را كمي خم كرده و مچ دست شما مستقيم بماند. لطفا به دستورالعمل دستگاه خود مراجعه كنيد تا اطلاعات كافي را كسب كنيد و ترجيحا از تيغه دايره‌اي استفاده كنيد.

نگه داشتن حلقه دستگيره علف تراش

كمربند شانه

ابتدا كمربند را روي شانه خود قرار دهيد و سپس حلقه را به حلقه دستگاه متصل كنيد. قلاب بايد تقريبا هم اندازه عرض دستان شما بوده و در زير شانه راست شما قرار بگيرد.

عمليات

هميشه دستگاه علف تراش را با هر دو دست خود نگه داريد. دست چپ شما بايد بر روي دستگيره حلقه‌اي و دست راست شما بر روي دستگيره شفت قرار بگيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۷:۲۶ توسط:پارس موتور موضوع:

مقايسه ماله‌هاي موتوري دستي با ماله‌هاي موتوري نفربر

ماله‌هاي موتوري نفربر يكي از تجهيزات اصلي براي بسياري از شركت‌ها در پروژه‌هاي بتني هستند. در بازار دو نوع اصلي از ماله‌ها وجود دارد: ماله‌ موتوري دستي و ماله موتوري نفربر 
بسته به نوع پروژه‌اي كه در حال كار بر روي آن هستيد، يا بازارهاي هدفي كه در حال تلاش براي جلب نظر آنها هستيد، ممكن است به يكي از اين گزينه‌ها يا هر دوي آنها نياز داشته باشيد. در اين وبلاگ كوتاه ما چند نكته را براي كمك به شما آماده كرده‌ايم تا متوجه شويد كه از بين ماله‌هاي موتوري نفربر و دستي كدام يك تناسب بيشتري با نيازهاي شما دارد.

ابعاد و وسعت پروژه و سفارش مشتري

يكي از بزرگترين عواملي كه بايد هنگام خريد يك ماله موتوري در نظر بگيريد، ابعاد و وسعت پروژه شما است. اين به راحتي مي‌تواند به شما كمك كند تا تصميم بگيريد كه كدام گزينه براي شما بهترين انتخاب است. اگر شركت يا مشتريان شما تمايل به انجام پروژه در ابعاد بزرگ داشته باشند، بهتر است از ماله‌هاي موتوري نفربر در كنار ماله‌هاي موتوري دستي استفاده كنيد. به اين دليل كه شما در چنين پروژه‌هايي بايد سطح وسيعي را تحت پوشش قرار دهيد كه بهتر است توسط ماله‌هاي موتوري نفربر انجام شود اما همچنين بايد راهي براي ماله كشي مناطق كوچكتر نيز پيدا كنيد كه ماله‌هاي موتوري دستي گزينه‌اي معقول براي اين منظور هستند. با توجه به قيمت بالاي ماله‌هاي موتوري نفربر بهتر است آنها در پروژه‌هاي بزرگ مورد استفاده قرار بگيرند. از سوي ديگر، اگر پروژه شما يا مشتريان شما شامل دال‌هاي كوچكتر، مانند زيرزمين و يا مناطق مسكوني متمركز، است شما واقعا به ماله موتوري نياز نخواهيد داشت. دليل اول، اندازه واحد است. استفاده از آنها در داخل و خارج فضاهاي كوچكتر مي‌تواند به دليل وزن و اندازه بزرگ آنها كاري دشوار باشد. دليل دوم اين است كه شما به توليد نياز نداريد. ماله‌هاي موتوري دستي در دال‌هاي كوچك‌تر، كار را در يك زمان قابل قبول به انجام مي‌رسانند.

ماله موتوري

محدوده قيمت ماله‌هاي موتوري دستي با ماله‌هاي موتوري نفربر

چقدر پول را بايد براي خريد ماله‌هاي موتوري نفربر هزينه كنيد؟ تفاوت قيمت زيادي بين اين دو گزينه وجود دارد. اگر شما يك ماله موتوري دستي را با يك ماله موتوري نفربر مقايسه مي‌كنيد، شما بايد قيمت بالاتري را پرداخت كنيد. اگر سرمايه كافي براي چنين سرمايه گذاري را در اختيار نداريد، مي‌توانيد يك ماله پروانه اي دستي خريداري كنيد و با انجام پروژه‌هاي كوچك سرمايه لازم براي خريد يك ماله موتوري و برقي نفربر را پس انداز كنيد. برخي از شركت‌ها امكان اجاره كردن آن را در اختيار شما قرار مي‌دهند. شما مي‌توانيد از ماله‌هاي موتوري دستي براي بسياري از انواع پروژه‌ها استفاده كنيد. اين ماله‌ها ممكن است دقيقا همان چيزي باشد كه مشتريان و پروژه‌هاي شما واقعا به آن نياز دارند.

نرخ توليد

اگر پروژه شما به اندازه كافي بزرگ است كه به يك ماله موتوري يا برقي نياز داريد، بهتر است قطعا بر روي آنها سرمايه گذاري كنيد. با يك ماله موتوري شما ميزان نرخ توليد بسيار بالاتري خواهيد داشت و قادر خواهيد بود سريع‌تر و موثرتر پروژه‌هاي خود را انجام دهيد. اين به اين معني است كه شما قادر به افزايش سود خود با استفاده از نيروي كار كمتر براي تكميل پروژه‌ها خواهيد بود. اگر شما يك توزيع كننده هستيد، چرا به ميزان نرخ توليد محصول اهميت مي‌دهيد؟ پاسخ اين است كه ممكن است اين موضوع براي مشتري شما حائز اهميت باشد. بسته به بازاري كه در آن مشغول كار هستيد، ممكن است آنها نيازهاي متفاوتي در تجهيزات خود داشته باشند. اگر به طور عمده با پيمانكاران عمومي كه بر روي دال‌هاي كوچك كار مي‌كنند همكاري داريد، نرخ توليد يك مسئله مهم نيست. اگر با پيمانكاران بتني بزرگ كار مي‌كنيد، اين يك موضوع مهم براي آنها است. استخدام رانندگان يكي از ملاحظاتي است كه بايد هنگام استفاده از اين تجهيزات در نظر داشته باشيد. سري بعد كه به دنبال يك ماله موتوري هستيد، مطمئن شويد كه بر اساس عوامل ذكر شده در بالا و نيازهاي كسب و كار خود آنها را ارزيابي كنيد. اين كار منجر به انتخاب بهترين گزينه براي ادامه موفقيت شركت شما خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۴:۴۱ توسط:پارس موتور موضوع:

همه چيز در مورد بالابر ساختماني

با استفاده از بالابر ساختماني پروژه‌هاي خود را مي‌توانيد خيلي زودتر و با امنيت بيشتر اجرا كنيد. اين روزها استفاده از بالابر ساختماني رواج پيدا كرده و مي‌توان گفت بدون استفاده از اين وسيله كار ساخت و ساز بسيار طولاني‌تر شده و هزينه نهايي بالا خواهد رفت. اين نوع از بالابر براي حمل و انتقال مصالح ساختماني در بين طبقات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر بالابر از قطعات و اجزاء مختلفي مانند، الكتروموتور، گيربكس، كابل (سيم بكسل)، جعبه دنده، پايه‌ها و ريل تشكيل شده است.بر روي اين بالابرها مي‌توان براي ايمني بيشتر ترمز نصب كرد، البته بايد توجه داشت كه در صورت استفاده از بالابرهايي با تحمل وزن بالا و به طور كل بيش از 500 كيلو گرم، استفاده از ترمز ضروري خواهد بود تا از حوادث جلوگيري شود. به بالابر ساختماني مي‌توان كنترل از راه دور متصل كرد تا بتوان آنها را از پايين هم كنترل كرد و نيازي نباشد حتما يك نفر در كنار آن براي كنترل باشد. اين كنترل از راه دور داراي دكمه‌هاي بالا و پايين است و هر فردي با كمترين تجربه مي‌تواند آنها را به راحتي كنترل كند. البته هميشه بكار بردن افراد با تجربه در هر كاري باعث كم شدن حوادث مي‌شود و فردي كه مسئول كنترل بالابر است در صورت داشتن تجربه مي‌تواند از بروز حوادث در حين كار جلوگيري كند.

همه چيز در مورد بالابر ساختماني Everything about construction lifts

انواع بالابر ساختماني

بالابر ساختماني در اندازه‌هاي 350، 500، 750 و 1000 كيوگرمي در بازار موجود هستند و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين نكته را بايد در نظر گرفت كه در هنگام نصب بالابرهايي كه داراي ظرفيت‌هاي بالا هستند بايد پايه بالابر به تيرهاي ساختمان جوش داده شود تا از واژگوني آن جلوگيري شود. از طرف ديگر همانطور كه در بالا اشاره شد، براي بالابرهاي با ظرفيت بيش از 500 كيلو گرم بايد ترمز نصب شود. انواع مختلف بالابر داراي سرعت‌هاي مختلفي هستند و بسته به سرعت آنها داراي قيمت‌هاي متفاوتي هستند.
معمولا بالابرهاي موجود در بازار داراي سرعت حدود 20 متر در دقيقه هستند كه براي ساختمان‌هايي با طبقات نه چندان زياد اين سرعت مناسب بوده و خللي در انجام كار صورت نمي‌گيرد. البته براي ساختمان‌هاي بلندتر بايد از انواع با سرعت بالا استفاده شود تا در هنگام جابجايي بار زمان زيادي هدر نرود. از طرف ديگر در بالابرهاي ساختماني به خاطر بهره بردن از قطعات مختلف، كيفيت اين قطعات در دوام و كارآيي بالابر نقش زيادي خواهد داشت. هميشه از بالابري استفاده كنيد كه پايه‌هاي آن از مواد مقاوم و ظريف ساخته شده باشد و بتواند ايمني آن را تضمين كند. جنس موتور و سيم پيچ‌هاي درون آن هم از اهميت بالايي برخوردار هستند.
موتورهايي با سيم پيچ مسي علاوه بر عمر بالا، جريان برق كمتري هم استفاده مي‌كنند كه در نهايت از هزينه‌هاي انرژي پروژه خواهد كاست. در هنگام انتخاب موتور براي بالابر وزني كه قرار است جابجا شود و ارتفاع بايد در نظر گرفته شود. گيربكس هم بايد باكيفيت باشد تا بتواند به خوبي فشار وارده را تحمل كند و به راحتي خراب نشود. گيربكس نقش مهمي در كاهش فشار وارد شده به موتور دارد و استفاده از گيربكس مناسب باعث خواهد شد طول عمر موتور بالا برود. از طرف ديگر نقش گيربكس در هنگام قطع برق بسيار مهم است و از حركت بار جلوگيري مي‌كند. معمولا گيربكس مورد استفاده در بالابرهاي ساختماني از نوع حلزوني است. به طور كلي بالابرهاي ساختماني از موتورهاي تك فاز و سه فاز براي انتقال مواد استفاده مي‌كنند. بالابر ساختماني سه فاز معمولا از قدرت بيشتري برخوردار است و مي‌تواند از پس ظرفيت‌هاي بالاي بالابرها برآيد. البته بايد توجه داشت موتورهاي سه فاز در مقابل انواع تك فاز كه داراي توان برابر هستند، ميزان برق كمتري را مصرف مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۸:۴۹ توسط:پارس موتور موضوع: