فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

نكات مهم هنگام برش آسفالت - بخش يك

كاتر اسفالت بر

حفاري و برش آسفالت يكي از روش‌هاي ساخت پياده رو و سنگ فرش است. قبل از شروع پروژه خود، بايد نكاتي را درباره برش بدانيد. در اينجا به اين موارد خواهيم پرداخت:

هنگام برش آسفالت پياده روها از چه تجهيزاتي بايد استفاده كنيد؟

تيغه‌اي كه در كاتر آسفالت بر استفاده مي‌شود، با ابزاري كه شما براي برش مصالح ديگر مانند گرانيت، سنگ مرمر يا بتن استفاده مي‌كنيد، متفاوت است. يك تيغه الماسي با اتصال صلب يكي از مواردي است كه بايد براي برش آسفالت استفاده شود چرا كه اين ماده نسبت به ساير سطوح نرم‌تر است. برعكس، برخي از تيغه‌هايي كه داراي اتصال نرم هستند ممكن است براي برش آسفالت مناسب نباشند.

لبه‌اي از تيغه الماسي كه در معرض هوا قرار دارد هنگام برش ساييده مي‌شود و اين اتفاق به دليل در معرض بودن رويه آن با خاكستر رخ مي‌دهد. هنگام برش آسفالت، بهتر است از تيغه‌هاي سخت استفاده كنيد، زيرا اين تجهيزات به راحتي خاكستر را آزاد مي‌كنند. به همين ترتيب، برش مرطوب و خشك انواع تيغه‌هاي برش آسفالت را به وجود مي‌آورند كه تيغه‌هاي خشك داراي يك اتصال نرم در مقايسه با تيغه‌هاي مرطوب هستند. توجه داشته باشيد كه تيغه برش مرطوب در هنگام برش، نياز به روانكاري و خنك شدن دارد.

چرا ماشين برش آسفالت امري ضروري است؟

اين ماشين برش آسفالت براي تعمير و يا تعويض آسفالت، برش قطعات آسيب ديده ضروري است. ابزارهاي مناسب و تجهيزاتي براي برش سنگ فرش و تكميل پروژه تعميراتي مورد نياز هستند.

مراحل برش آسفالت پياده رو چيست؟

سه مرحله اصلي براي انجام تعميرات آسفالت وجود دارد. هنگامي كه شما قصد تعمير يك قسمت آسيب ديده و يا تعمير روكش سطح را داريد، مهم است كه با مراحل لازم براي موفقيت پروژه آشنا باشيد. در اينجا با مراحل اوليه آشنا مي‌شويد:

 1: جارو كردن: تميز كاري فضاي كار از سنگريزه‌ها و قطعه‌هاي سنگي با استفاده از جارو به اين منظور است كه محل كار خود را براي كار كردن با اره در حين عمليات برشكاري ايمن سازي كنيد.

 2: خطوط برش را علامت بزنيد: برش منطقه آسيب ديده تنها زماني موثر خواهد بود كه محدوده سالم را با علامت‌گذاري خطوط باريك‌تر از قسمت آسيب ديده متمايز كنيد. اگر هنوز هم شرايط مناسبي دارد، اين اقدام روشي مناسب براي برش آسفالت پياده رو است. منطقه آسيب ديده را با دقت علامت‌گذاري كنيد، در صورت مشخص نكردن منطقه آسيب ديده ممكن است مجبور به برش دوباره آسفالت شويد كه باعث خواهد شد عمليات تعميرات بيشتر طول بكشد. با استفاده از يك قطعه گچ، منطقه و مسير مورد نظر را مشخص كنيد و از روي آن برش خود را انجام دهيد.

 3: انجام برش: عمق منطقه براي حصول اطمينان از ضخامت پياده رو مشخص كنيد.
سپس تيغه كاتر آسفالت بر را با توجه به عمق مورد نظر تنظيم كنيد. مهم است كه برش را به طور مستقيم انجام دهيد و سپس آن را متوقف كرده و تيغه را براي برش بعدي آماده كنيد. هنگامي كه تيغه در حين برش در حال اجرا است، به ياد داشته باشيد كه هرگز آن را نچرخانيد، زيرا اين باعث شكستن تيغه مي‌شود. به اين ترتيب، شما به راحتي مي‌توانيد قسمت آسيب ديده را جدا كنيد.

عمليات كابل‌گذاري: هنگام برش براي جا گذاري يك كابل، به يك مسير برش مستقيم نياز داريد. اول علامت گذاري كنيد، سپس برش دهيد، كابل را جاگذاري كرده و در نهايت حفره را پر كنيد.

نه تنها مهم است بدانيم چطور بايد مراحل برش آسفالت را انجام دهيم بلكه لازم است بدانيم از چه استراتژي‌هايي در خصوص نحوه نگهداري و تعمير بقيه بخش‌هاي آسفالت استفاده كنيم تا اطمينان حاصل شود عمليات جايگزيني در بخش پوسيده شده يا آسيب ديده به زودي به اتمام برسد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۲۱:۳۸ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :