فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

آشنايي با انواع علف زن

علف زن

براي كوتاه كردن گياهان علفي شكل در سطح باغات و مزارع و يا هرس كردن درختان در سطح باغات از ابزار هاي متنوعي استفاده مي‌ شود. انواع داس و قيچي و... از جمله ابزار هاي كلاسيك با تامين چنين هدفي هستند؛ اما مي ‌توان اين فعاليت وسيع باغباني را با يك دستگاه موتوري نيز همراه كرد. انواع علف زن از جمله دستگاه هاي موتوري هستند كه با هدف تراشيدن گياهان علفي شكل و يا هرس كردن درختان در سطح مزارع تا باغات طراحي شده ‌اند.

علف زن چگونه دستگاهي است؟

علف زن يك دستگاه موتوري است كه در آن از يك موتور بنزيني به همراه تيغه هايي كه مي توانند گياهان را بتراشند استفاده شده است. موتور بنزيني قدرت لازم براي گردش سرعت بالاي تيغه را فراهم كرده و به اين ترتيب مي ‌توان با سرعتي بالا سطح وسيعي از علف ها را تراشيد.

كاربرد ها از علف زن هاي موتوري

انواع علفتراش را طوري طراحي مي كنند كه بتوان همراه با آنها چندين عمليات باغباني و يا زراعي را به انجام رسانيد. براي اين منظور تيغه هايي را به عنوان الحاقي در دستگاه تعريف مي ‌كنند. در چنين حالتي براي رسيدن به كاربرد خاصي در حين استفاده از علف زن، فقط كافي است تيغه مورد نظر را تهيه نموده و همراه با دستگاه كرد. عمده توانمندي‌ ها در كاركرد انواع علفتراش را مي توان به قرار زير دسته بندي نمود.

-       برش و هرس و اصلاح گياهان علفي شكل

-       كاربرد به عنوان دستگاه چمن زن

-       استفاده با هدف هرس كردن درختان

-      كاربرد هايي خاص با هدف شخم زني زمين هاي كوچك زراعي

انواع علف زن

بسته به اينكه دستگاه علفتراش به چه صورت توسط اپراتور ها مورد استفاده قرار مي گيرد، دو نوع از علفتراش را تعريف كرده‌ اند.

·       علف زن پشتي: به مانند يك كوله بر پشت اپراتور ها سوار شده و كار كردن با آنها ساده است؛ اما شرايط تعمير و نگهداري سختي دارند و در عين حال قدرت مانور پذيري كمي دارند.

·       علف زن دوشي: همراه با بند هايي بر دوش اپراتور ها سوار شده و قدرت مانور بالايي را حاصل مي آورند.اين گونه از علف زن بيشتر با اهداف حرفه اي تر از مدل هاي پشتي مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر چه كنترل پذيري بر آن دشوار تر است؛ اما مي تواند قابليت هاي بسيار بالاتري را به نسبت انواع پشتي براي شما فراهم آورد.

در كار با انواع علف زنلازم است همواره اين توجه را داشته باشيد كه شما با يك دستگاه موتوري در حين كار هستيد. چنين دستگاهي الزامات ايمني تا اصول نگهداري خاص خود را دارد. بهتر است قبل از هر چيزي آشنايي كامل با اين الزامات داشته باشيد.

 https://opizo.com/Erx4Cw


برچسب: علف زن،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۷:۰۱ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :