فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

نياز پروژه هاي ساختماني و عمراني به بالابر ساختماني

قيمت بالابر ساختماني

در اين مقاله درباره نياز پروژه هاي عمراني و ساختماني كوچك به بالابر ساختماني تكفاز و اجزاي تشكيل دهنده آنها مي پردازيم.

با شروع يك پروژه عمراني و ساخت و ساز در حجم كوچك و متوسط ، براي جابجايي هاي عمودي و حمل مصالح ساختماني و اجزاء ساختماني به اولين وسيله اي كه در كليه پروژه ها به آن  نياز مبرم  داريم، يك وسيله بالا كشنده براي جابجايي با قدرت و سرعت و كيفيت مناسب نياز مي باشد.

 بالابرها از مكانيزم‌هاي مختلفي براي بالابري استفاده كرده و تفاوت‌هاي مهمي با جرثقيل ه او  بالاكشنده‌ها و ليفتراك‌ها دارند.

بالابرها يكي از اصلي ترين و مهم ترين تجهيزات ساختماني به شمار مي آيد كه در اكثر پروژه هاي در حال ساخت و در حال بازسازي مورد استفاده قرار ميگيرد.

همچنين از اين دستگاه ميتوان براي جايجايي بار در معدن ها و انبارهاو كارخانه ها استفاده نمود

بالابر ها بر اساس نوع موتور و گيربكس و شاسي و نوع برق مصرفي آنها به وزن ها و توناژهاي مختلف تقسيم ميگردند كه پر مصرفترين نوع اين دستگاه ها بالابرهاي 350 كيلويي تكفاز مي باشد ، كه بيشتر در پروژه هاي كوچك و مسكوني مورد استفاده قرار ميگيرد و اصولا در اين سايز از بالابر از الكتروموتورهاي سه اسب تكفاز و گيربكس حلزوني سايز 86 استفاده مي گردد.

دليل استفاده از گيربكس در بالابر كاهش دور موتور و بالابردن توان دستگاه مي باشد ، كه توسط يك شفت به قرقره ارتباط پيدا ميكند، وظيفه قرقرها در بالابر نگه داشتن بكسل به دور خود مي باشد تا بكسل بدون پيچ خوردگي و بصورت منظم به دور قرقره تابيده شود، تا عمليات بالا و پايين بردن بار به راحتي و منظم انجام گردد.

يكي از مهمترين كارها در استفاده از بالابر چك كردن اجزاي تشكيل دهنده و گيربكس و موتور و اتصالات تشكيل دهنده دستگاه مي باشد كه بايد بصورت روزانه و دوره اي مورد بازديد قرار گيرد تا از بروز هر گونه حوادث و هدر رفت زمان و هزينه هاي ناشي از ايرادات جلوگيري گردد.

در ايران به وينچ‌هاي ساختماني كه براي بالا كشيدن مصالح استفاده مي‌شود به اشتباه بالابر مي‌گويند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۱۱ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :