فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

مزايا و معايب دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار

دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار مشابه دستگاه‌هاي برش خطي هستند، اما دستگاه‌هاي برش خطي از يك رشته نايلون نازك استفاده مي‌كنند كه گياهان مختلف از چمن‌هاي طولاني گرفته تا علف‌هاي هرز را برش مي‌دهند، در حالي كه دستگاه علف تراش تيغه دار از يك تيغه فلزي استفاده مي‌كند كه وارد پوشش‌هاي گياهي متراكم مي‌شود. دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار قدرت و تنوع بيشتري نسبت به دستگاه‌هاي برش خطي را ارائه مي‌دهند، اما آنها همچنين داراي معايبي نيز هستند.

علف تراش

سهولت استفاده از دستگاه‌هاي علف تراش

يكي از بزرگترين معايب دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار، يادگيري تكنيك‌هاي برش لازم براي جلوگيري از آسيب و خسارت به دستگاه است. دستگاه علف تراش تيغه دار داراي يك منطقه برش خاص بوده، به اين معني كه شما نمي‌توانيد از هر مسيري وارد پوشش گياهي شويد. تيغه‌ها در خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت حركت مي‌كنند، بنابراين هنگام برش بايد از سمت راست به چپ حركت كنيد.

منطقه برش از بالاي تيغه تا 90 درجه به سمت چپ گسترده است؛ اگر يك ساقه يا شاخه ضخيم با بخش‌هاي ديگر تيغه برخورد كند، ممكن است دستگاه به سمت شما پرتاب شود. تيغه را به آرامي بر روي برس يا گياهان بچرخانيد، به طوري كه تيغه به سمت ناحيه تحت برش فشرده شود و نيرويي به سمت شما وارد نكند. اگر دستگاه علف تراش تيغه دار را به صورت متناوب استفاده كنيد، دستگاه ممكن است دود كرده و از كار متوقف شود، زيرا شاخه‌ها و ساير مواد ممكن است در اطراف تيغه‌ها انباشته شده و باعث گرم شدن بيش از حد آن شوند.

تنوع و دوام

دستگاه علف تراش تيغه دار داراي تيغه‌هاي مختلف است كه به شما اجازه مي‌دهد مواد مختلفي را برش دهيد. آنها به طور كلي ماشين آلات با دوام و قابل اعتمادي هستند البته تا زماني كه از آنها به شيوه‌اي مناسب نگهداري كنيد. با اين حال، طول عمر تيغه بستگي به موادي دارد كه شما برش مي‌دهيد و اينكه تا چه اندازه از آنها استفاده مي‌كنيد.

به عنوان مثال، اگر شما اغلب در مناطق سنگي كار مي‌كنيد و يا ساقه‌ها و شاخه‌هاي سخت را برش مي‌دهيد، ممكن است مجبور باشيد هر روز تيغه را تعويض كرده يا تيز كنيد. قبل از هر بار استفاده، بايد تيزي تيغه را بررسي كنيد، زيرا كار كردن با تيغه كند، عمر مفيد دستگاه را كاهش مي‌دهد و مي‌تواند يك خطر ايمني براي شما ايجاد كند.

قدرت و راحتي

دستگاه‌هاي برش تيغه دار به اندازه كافي قدرتمند هستند كه بتوانند موادي را برش دهند كه يك ماشين چمن زني يا برش ليزري نمي‌تواند آن را انجام دهد. آنها همچنين مي‌توانند وارد مناطقي شوند كه دستگاه‌هاي بزرگ قادر به وارد شدن نيستند. با اين حال، اكثر دستگاه‌هاي علف تراش دست و پا گير هستند، و اگر شما بايد يك منطقه بزرگ را تميز كنيد، مشكلات مرتبط با خستگي ممكن است رخ دهد. اكثر دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار داراي يك شفت مستقيم و ويژگي ضد ارتعاش براي كاهش خستگي اپراتور هستند. استفاده از يك محفظه نگهدارنده نيز به كنترل بيشتر دستگاه كمك مي‌كند و بار وارده بر روي دوش شما را در هنگام كار كاهش مي‌دهد.

نگراني‌هاي امنيتي دستگاه‌هاي علف تراش

دستگاه‌هاي علف تراش تيغه دار ابزار قدرتمندي هستند كه ممكن است با خطرات ايمني همراه باشند، به ويژه اگر با دستورالعمل‌هاي ايمني آنها آشنا نباشيد. هرگز نبايد يك دستگاه علف تراش تيغه دار را بدون يك محفظه نگهدارنده استفاده كنيد، همچنين نبايد از يك دستگاه علف تراش تيغه دار كه مجهز به يك محافظ نيست استفاده كنيد.

كنترل كننده چيزي است كه به شما كمك مي‌كند تا اين ابزار را بهتر كنترل كنيد و همچنين از وقوع آسيب‌هاي ناشي از عدم كنترل مناسب دستگاه مي‌شود كه ممكن است باعث قطعي دستان شما شود. هنگام كار با يك دستگاه علف تراش تيغه دار، هميشه از عينك محافظ چشم استفاده كنيد، زيرا تيغه ممكن است با پرتاب آوار و قطعات برش يافته به چشم شما آسيب برساند و هرگز از اين دستگاه در فاصله 50 فوتي از افراد ديگر استفاده نكنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۱:۴۶ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :