فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

عوامل موثر بر قيمت بالابر ساختماني

قيمت بالابر ساختماني

عوامل زيادي بر قيمت بالابرهاي ساختمان تاثير گذار مي باشد كه در ادامه به شرح اصلي ترين آن مي پردازيم.

تناژ يا ظرفيت بالابر

تناژ دستگاه يكي از موثرترين عامل بر روي قيمت بالابر ساختماني مي باشد. اين دستگاه در انواع ظرفيت ها از بالابر تك فاز بين ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ كيلويي سه فاز و به شكل تك فاز و سه فاز ساخته مي شود. هر چه تناژ و ميزان ظرفيت بالابرها زياد شود، به مراتب قيمت آن نيز بيشتر مي گردد.

كيفيت الكتروموتور استفاده شده در بالابر ساختماني

كيفيت الكترومور تاثير چشمگيري بر روي قيمت بالابر ساختماني دارد. الكتروموتورها در انواع و مدل هاي گوناگون وارد بازار مي شود. در سايزهاي الكتروموتور الكو آسيا، الكو و موتورژن جهت مونتاژ بر روي بالابر ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد. در سايزهاي سه فاز از الكتروموتورهاي اروپايي، چيني و موتورژن براي مونتاژ براي بالابر ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد. به اين نكته توجه نماييد كه هر چقدر قدرت الكتروموتور زياد شود، به همان ميزان نيز قيمت بالابر افزايش پيدا خواهد كرد.

علاوه بر آن بايد اين نكته را مورد توجه قرار دهيد كه الكتروموتور اين بالابرها در دو نوع ۳۳ كيلويي و ۴۵ كيلويي بر روي بالابر ساختماني مونتاژ مي شود، در هنگام خريد اين دستگاه دقت نماييد كه قدرت الكتروموتور با نوع آن تناسب داشته باشد.

كيفيت گيربكس به كار رفته در بالابر ساختماني

گيربكس بالابر ساختماني داراي ظرفيت هاي مختلفي بوده و بايد با توجه به نياز خود ظرفيت مناسب را انتخاب نماييد. در هنگام خريد بالابر ساختماني بايد به برند و كيفيت گيربكس توجه كنيد.

كيفيت جعبه بالابر ساختماني

جعبه بالابر ساختماني از ديگر عوامل تاثير گذار بر روي قيمت بالابر ساختماني مي باشد. جعبه به قسمتي از دستگاه اطلاق شده كه قطعات الكتروموتور، سيم بكسل، وينچ و گيربكس داخل آن قرار گرفته است. هر چه بالابر ظرفيت بيشتري داشته و قوي تر باشد، جعبه بزرگتر و در نتيجه قيمت بيشتري دارد.

كيفيت ريل و پايه به  كار رفته در بالابر ساختماني

كيفيت ريل و پايه به كار رفته در بالابر، تاثير مستقيمي بر روي قيمت بالابر ساختماني دارد. هر چه ريل و پايه ضخامت بيشتري داشته باشد، به همان نسبت قيمت بالابر بيشتر مي شود.

كيفيت سيم بكسل به كار رفته در بالابر ساختماني

كيفيت و جنس سيم بكسل به كار رفته در بالابر ساختماني باعث تغيير قيمت آن مي شود. بر روي اين دستگاه ۵۰۰ و ۲۵۰ كيلويي به طور معمول از سيم بكسل شماره هشت و بر روي بالابرهاي يك تن از سيم بكسل شماره ده يا بيشتر استفاده مي شود.

كيفيت كليد بالابر ساختماني

كيفيت كليد بالابر ساختمان و برند آن باعث تغيير قيمت اين دستگاه مي شود. كليد نصب شده بر روي اين دستگاه در نوع ايراني و چيني در بازار وجود دارد كه به طور معمول كليد هاي واقع شده بر روي اين بالابرها، كيفيت بالاتري در مقايسه با نوع چيني آن دارد.

ريموت بالابر ساختماني

در صورتي كه بالابر از راه دور كنترل شود و براي هر سري شروع و توقف به اپراتور نياز نباشد، بهتر است از ريموت از راه دور استفاده نماييد. در صورتي كه ريموت بر روي بالابر شما نصب شود، باعث افزايش قيمت بالابر ساختمان شود.

نصب بالابر ساختماني

هزينه نصب بالابر ساختماني بر روي قيمت آن تاثير گذار مي باشد. با توجه به ميزان بار قابل تحمل و نوع بالابر قيمت آن تغيير مي كند. از آن جا كه نصب بالابر مهم بوده و در صورت نصب غير اصولي مي تواند باعث ايجاد خطر شود، بهتر است نصب بالابر به دست افراد حرفه اي انجام شود.

كاربرد بالابرهاي ساختماني

مصالح ساختماني را در اندازه كوچك و صنعتي بالا مي برند.

بار، مواد و مصالح مختلف اسكله ها، معدن و انبارها را حمل مي كنند.

كاميون ها را تخليه و بارگيري كرده و به نصب ماشين آلات نيز كمك مي كنند.

مشخصات فني بالابرهاي ساختماني

بالابرهاي ساختماني در مدل هاي ۱۰۰۰ و ۷۵۰، ۵۰۰، ۳۵۰ كيلوگرمي به بازار عرضه مي شوند. در بالابرهاي ۵۰۰ گرمي وجود ترمز الزامي بوده و حتما لازم است آن را به زمين به صورت محكم جوش داده تا از احتمال كله شده آن جلوگيري شود. علاوه بر آن سرعت اين بالابرها معمولا ۲۱ متر بر دقيقه است.

ويژگي بالابر ساختماني مرغوب

شامل ريل و پايه هاي ايمن و مقاوم مي باشد.

راه اندازي آن سريع و آسان بوده و داراي ظاهر مناسبي است.

الكتروموتور به كار رفته در اين  بالابر داراي سيم پيچي كامل مس با توان بالا و كيفيت خوب بوده به آمپر كمي نياز دارد.

جنس گيربكس به كار رفته در آن با كيفيت است.

اجزاي اصلي بالابر ساختمان

Source:     https://opizo.com/NufEKE



برچسب: بالابر ساختماني،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۸:۳۷ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :