فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

همه چيز در مورد انواع شاسي كاتر آسفالت بر

كاتر آسفالت بر يا ماشين برش آسفالت يا كاتر بتن بر ماشيني است كه براي بريدن سطوح آسفالت و بتن ، جاده … استفاده ميشود. در هنگام برش هر سطح بايد تيغه مخصوص آن سطح استفاده شود. به همين دليل تفاوت قيمت در همين زمينه وجود خواهد داشت. در بازار به كاتر آسفالت برماشين كف بر نيز گفته ميشود. همچنين از اين ماشين در عمليات برش سنگ فرش ها و كف پياده رو ها، موزائيك ها و در كليه پروژه هاي عمراني مانند انشعابات لوله كشي و نصب لوله هاي گاز نيز استفاده ميشود. استفاده از اين ماشين براي پيمانكاران باعث افزايش سرعت انجام پروژه خواهد شد.

كاتر آسفالت بر بنزيني و كاترهاي ديزلي يكي از اصلي ترين و پر كاربرد ترين ماشين آلات در صنعت راهسازي مي باشد، كه با انواع شاسي و موتور هاي مختلف توسط توليد كنندگان اين محصول با كيفيت هاي مختلف و برندهاي مختلف شاسي كاتر برش بتن و آسفالت توليد و روانه بازار مي گردد و راندمان كار را در كليه پروژه ها را تا حد ممكن بالا ميبرد,اين تيپ از دستگاه از يك شاسي و يك موتور كه بر روي شاسي كوپله شده توليد ميگردد و با نصب تيغه كاتر آسفالت بر به شما اين امكان را ميدهد كه به راحتي بتوانيد هر سطحي از بتن و يا آسفالت را برش زده و عمليات عمراني خود را آغاز نماييد.

توليد كنندگان مختلفي در اين صنعت وجود دارد كه هر كدام با استفاده از طراحي خاص و كيفيت هاي مختلف در توليد شاسي كاتر آسفالت بر فعاليت دارند, در اينجا به انواع شاسي هاي  توليد شده ميپردازيم.

قيمت شاسي كاتر آسفالت بر

انواع شاسي كاترآسفالت بر:

 شاسي تهران كاتر:

اين شاسي از اجزاي مختلفي تشكيل شده و ورق كف شاسي كاتر از ورق آهن 4 ميل و مخزن آب اين شاسي از ورق آهن 2.5 ميل ساخته شده و شفت به كار گرفته شده از نوع فولاد مي باشد اين شاسي داراي يك دسته براي تنظيم ارتفاع تيغه و يك كفي براي نصب راحتر موتور و دو محافظ بر روي تيغه كاتر آسفالت بر و ديگري بر روي فولي و تسمه موتور و هر شاسي داراي 2 چرخ و يك شير جهت ريختن آب بر روي تيغه مي باشد, رنگ بدنه شاسي كاتر تهران كاتر زرد رنگ مي باشد.

مشخصات شاسي تهران كاتر :

1.داشتن مخزن 40 ليتري كه ميتواند دماي تيغه را تا زمان مناسب خنك كند.

2.داشتن چرخ چدني توپر

3.پرس و قالب بودن محفظه هاي تسمه و تيغه

4.رنگ مقاوم در برابر لرزش

5.داشتن قابليت عقب و جلو داشتن ريگلاژ تسمه

6.شفت متعادل و بدون لرزش

7.دسته هاي سبك و فلزي

8.داراي فولي اضافه كه بصورت استاندارد طراحي شده و روي تمامي موتورها قابل نصب است

شاسي كاتر خليج فارس:

 شاسي خليج فارس از كفي ورق 5 ميل و باك آن از ورق 2.5 ميل ساخته شده و رنگ بدنه آن آبي مي باشد,  شافت استفاده شده در آن از ترانس مقاوم مي باشد و داراي يك فرمان ساچمه اي براي تنظيم ارتفاع تيغه كاتر آسفالت بر و داراي محافظ بر روي فولي و تسمه موتور و محافظ تيغه و شير آب و دو دسته جهت به حركت در آمدن شاسي كاتر بنزيني

مزاياي كاتر آسفالت بر خليج فارس

1.داراي نشانگر آب مي باشد يعني فقط كافي است اپراتور با نگاه كردن به آن متوجه شود كه چه مقدار آب داخل باك وجود دارد.

2.در اين كاتر از سيستم جغجغه استفاده شده است تا كار اپراتور راحت تر گردد به اين صورت كه وقتي كاتر در حال برش مي باشد، به خاطر وزن موتور و جهت برش تيغه، عمق برش بيشتر نشود و در همان ارتفاعي كه تعيين شده بماند و كار سريعتر پيش برود.

3.در اين كاتر، آب از دو سمت روي تيغه برش آسفالت يا بتن مي ريزد كه باعث مي شود تيغه خنك تر شده و عمر آن افزايش پيدا كند و همچنين گرد و خاك كمتري ايجاد شود، چون اين گرد و خاك هم اپراتور را اذيت ميكند و هم اينكه گرد و خاك وارد موتور شده و موجب كاهش عمر موتور و شاتون زدن موتور مي شود.

4.تنه باك آب كاتر طوري طراحي گشته كه موقع كار كردن كاتر و لرزش موتور ، آب از داخل باك روي موتور نريزد و باعث پوسيدگي باك و اگزوز نشود. در انتهاي تنه باك آب كاتر، درپوشي نصب شده كه پس از پايان كار و عدم نياز به كاتر مي توان آب را تخليه كرد و مانع پوسيدگي باك شد.

5.روي كاتر جاي نصب باطري گذاشته شده كه اگرشخصي بخواهد موتور استارتي ببندد به راحتي بتواند اين كار را انجام دهد و دچار سختي نصب باطري نشود.

6. چرخهاي كاتر، ناوداني و اهرم چرخها طوري طراحي شده كه موقع نصب موتورهاي سنگين وبرش هاي عميق ، كاتر كله نشده و عمق برش بيشتر نشود و درنهايت، كار با كيفيتي بدست آيد.

شاسي كاتر تكنو كاتر:

 شاسي كاتر آسفالت بر بنزيني تكنو كاتر از ورق كفي 3.5 ميل و مخزن آب آن از ورق 2 ميل ساخته شده رنگ اين مدل شاسي تقريبا نارنجي و مايل به گلبهي مي باشد و داراي شافت ترانس و دسته معمولي جهت ارتفاع تيغه و دو محافظ و دو چرخ در جهت به حركت در آوردن شاسي تشكيل گرديده.

شاسي كاتر صنعت پوريا:

 كاتر بنزيني صنعت پوريا همانند شاسي كاتر تكنو كاتر از ورق 3.5 ميل و ورق مخزن آب آن از ورق 2 ميل و از يك دسته تنظيم ارتفاع تيغه برش معمولي و با دو چرخ و دو محافظ و دو دسته در جهت جابجايي شاسي كاتر آسفالت بر تشكيل گرديده, رنگ اين شاسي مانند شاسي كاتر تهران كاتر زرد رنگ مي باشد. 

شاسي كاتر جهان نما:

 كاتر بنزيني جهان نما از ورق كفي 6 ميل و مخزن آب 3 ميل وبا بهترين نوع شافت و يا ترانس با رنگ بدنه قرمز ساخته شده كه به مانند انواع شاسي ها داراي دو چرخ و شير آب و دو محافظ بر روي تيغه برش آسفالت و بر روي فولي و تسمه موتور مي باشد, و داراي فرمان تنظيم ارتفاع تيغه بتن بر ساچمه دار براي راحتي هر چه بيشتر اپراتور و دو دسته جهت حركت شاسي مي باشد, اين شاسي يكي از با كيفيت ترين شاسي هاي موجود در بازار مي باشد.

انواع سوخت كاترهاي آسفالت بر:

شاسي كاتر بسته  به نوع موتورميتواند: موتور كاتر ديزلي باشد و يا موتور كاتر بنزيني, با كفي هاي مختلف ساخته ميشود.كه اين تيپ از شاسي داراي سايزهاي مختلف و برندهاي متنوعي مي باشد, موتور كاتر هاي موجود در بازار به دو دسته بنزيني و ديزلي تقسيم ميگردد كه اصولا موتورهاي ديزلي هم ميتواند تك سيلندر و دو سيلندر باشد و موتورهاي بنزيني تك سيلندر، در شاسي هاي كوچك از موتور هاي تك سيلندر و در شاسي هاي بزرگتر از موتور هاي دو سيلندر استفاده ميشود.

در شاسي هاي متوسط و يا معمولي از موتور هاي بنزيني با قدرت 13 اسب و يا 16 اسب استفاده ميگردد كه اصولا اين موتورها داراي هندل جهت روشن شدن موتور مي باشد كه نسبت به موتورهاي ديزلي از لحاظ كارايي و تعميرات موتورهاي و هزينه لوازمات جانبي و هزينه تعمير مناسب تري برخوردار مي باشد, و در شاسي هاي كاتر برش بتن با موتور ديزلي تك سليندر از قدرت هاي 9 اسب و يا 10 اسب استفاده ميگردد, اين تيپ از موتور ها همانگونه كه دربالا اشاره كرديم از توان بهتري نسبت به موتور هاي بنزيني برخوردار مي باشد ولي از لحاظ تعميرات و هزينه قطعات قيمتي بالاتر از موتور هاي كاتر بنزيني را دارا مي باشد.

ولي در شاسي هاي بزرگتر اصولا از موتورهاي 2 سيلندر و پر قدرت استفاده ميگردد.

شاسي هاي كاتر متوسط  ميتواند تيغه برش آسفالت سايز 35 و يا  تيغه كاتر بتن بر تا سايز 45 را ساپورت نمايند, ولي دركاتر آسفالت بر ديزلي با موتور دوسيلندر شما ميتوانيد از تيغه سايز 60 (بسته به نوع موتور كاتر ديزلي و نوع شاسي كاتر) تا تيغه سايز 120 نيز استفاده نمايد كه اين تيپ از تيغه كاتر آسفالت بر بسته به نوع سكمنت هاي آن هم ميتواند تيغه كاتر برش آسفالت و هم تيغه كاتر برش بتن .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۳:۴۰ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :