فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

عمده خرابي ها در كار با ميكسر بتن

بتونير

در بتن ريزي ساختمان ها كه با اسكلت هاي بتني ساخته مي ‌شوند، دستگاه ميكسر بتن به عنوان يك دستگاه بسيار كارآمد شناخته مي شود. چرا كه تمام نياز ها در ساخت اسكلت هاي بتني همراه با تأمين بتن مرغوبي است كه از كاركرد انواع ميكسر بتن حاصل خواهد شد. به اين دليل نمي توان از كنار عمده خرابي ها در حين كار با ميكسر بتن غافل ماند. خرابي در قطعات و اجزاي مكانيكي ميكسر بتن مي ‌تواند باعث اختلال در حين عمليات بتن ريزي ساختمان ها باشد. خرابي ‌هايي كه در نهايت خسارات قابل توجهي را متوجه پروژه هاي ساختمان سازي خواهند نمود. از اين رو لازم است و در همين كاركرد با انواع ميكسر بتن يا بتونير از عمده خرابي ها كه احتمالاً همراه آنها خواهد بود مطلع باشيد.

رويكرد پيشگيري از خرابي ها در كار با ميكسر بتن

اگر در كار با ميكسر بتن، نگاه شما همراه با پيشگيري از خرابي ها باشد، به طور يقين مي توانيد به مدت بسيار طولاني همراه با كيفيت بسيار بالايي از دستگاه توليد بتن خود استفاده كنيد. از اين رو مي‌ توان همراه با پيش بيني خرابي هاي احتمالي در آينده مسير تعميرات دستگاه را در جريان درست قرار داد. در اين زمينه مي توان عمده خرابي ها در ميكسر بتن را به قرار زير دسته بندي نمود.

  • خرابي ها كه متوجه مخزن هستند: عواملي مانند پوسيدگي و فشار بيش از حد سيال سنگين بتن در مخزن، دليل انواع سوراخ ها و يا ترك ها در مخزن ميكسر بتن خواهد شد. براي پرهيز از اين مشكل فقط كافي است كه هر بار در انتهاي كار عملياتي ميكسر بتن، تمام مخزن را به طور كامل شستشو نماييد.
  • خرابي ها كه متوجه دنده ها هستند: از سيستم دنده دور كمر تا حضور دنده ها در پايين مخزن به هر صورت شاهد روش انتقال نيرو از طريق دنده ها با هدف چرخاندن مخزن در ميكسر بتن هستيم. هر گونه شكستگي و يا كچل شدن در اين دنده ها باعث عدم گردش يكنواخت مخزن خواهد بود. اين دنده ها بر اثر نبود روغنكاري و يا تميز نشدن از بتن هاي سخت شده، خواهند شكست.
  • خرابي در گيربكس ميكسر بتن: گيربكس در ميكسر بتن با هدف انتقال قدرت از موتور به سمت مخزن با افزايش گشتاور همراه با كنترل سرعت به كار مي رود. خرابي در گيربكس عمدتاً ناشي از عدم روغن در مخزن گيربكس است. چك كردن هميشگي روغن همراه با نگاه پيشگيرانه در سلامت كاسه نمد ها مي تواند تأثير مطلوبي در كاركرد طولاني مدت گيربكس داشته باشد.
  • خرابي در موتور ميكسر بتن: از موتور هاي بنزيني تا برقي هر گونه اعمال بار خارج از توان نامي موتور مي تواند دليل بر خرابي آن باشد. از طرفي تامين برق امن سه فاز در الكتروموتور هاي سه فاز، ضريب اطمينان كار را افزايش مي دهد. در كار با موتور هاي بنزيني بايد همواره متوجه وجود روغن موتور، سلامت سيستم خنك كننده و سلامت تسمه ها و شمع ها باشيم

https://opizo.com/68C3mb


برچسب: ميكسر بتن،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۳:۵۴ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :