فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

استفاده از بالابر ساختماني براي كاهش هزينه‌ها

براي انجام هر كاري استفاده از ابزار و وسايل مناسب باعث پيشرفت راحت‌تر و بهتر شدن آن كار خواهد شد. در كارگاه‌هاي ساختماني يكي از مواردي كه باعث كندي كار مي‌شود تامين مصالح مورد نياز است. زمان زيادي طول مي‌كشد تا بتوان مصالح بنايي را به محل ساخت منتقل كرد. با استفاده از بالابر ساختماني حمل و نقل مصالح به طبقات مورد نظر در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام مي‌شود. مهم نيست كه كجا اين مصالح انبار شده باشند، شما فقط نياز داريد آن را تا محل قرار گيري بالابر ساختماني حمل كنيد و بعد از آن اين بالابر است كه در كوتاه‌ترين زمان اين مصالح را به طبقه مورد نظر مي‌رساند. مي‌توانيد نسبت به ابعاد پروژه از انواع مختلف با ظرفيت‌هاي متفاوت اين بالابرها استفاده كنيد. البته در برخي از پروژه‌ها لازم است از چندين بالابر استفاده كرد. اگر گروه‌هاي مختلفي در يك كارگاه ساختماني مشغول به كار باشند، شما نياز خواهيد داشت از دو يا چند بالابر ساختماني استفاده كنيد. در هيچ پروژه ساختماني نبود بالابر قابل تصور نيست و بدون آن كارها پيش نمي‌روند.

استفاده از بالابر ساختماني براي كاهش هزينه‌ها Use of construction lifts

چه مواردي را در هنگام تهيه بالابر ساختماني بايد در نظر بگيريم

براي هر پروژه‌اي بالابر مناسب در بازار وجود دارد و شما مي‌توانيد آن را براي پروژه خود تهيه كنيد. اصلي‌ترين بخش يك بالابر موتور آن است كه بايد تحمل وزن مورد نظر شما را داشته باشد. اين موتورها هم در انواع تك فاز و هم سه فاز موجود هستند. اگر شما در يك پروژه كوچك تصميم به استفاده از اين بالابر ساختماني داريد و موادي كه تصميم داريد به طبقات مختلف ساختمان برسانيد وزن زيادي ندارند، استفاده از بالابر با موتور تك فاز مناسب‌تر است. اين موتورها انرژي برق كمتري مصرف كرده و جاي كمي را اشغال مي‌كنند و مي‌توانند براي پروژه‌هاي كوچك مناسب‌ترين باشند. اما اگر پروژه‌هاي شما بزرگ بوده و داراي طبقات زيادي است، بايد از بالابر قوي‌تري استفاده كنيد. براي تعداد طبقات زياد بايد از كابل طولاني‌تري هم استفاده شود كه موتور بايد وزن كابل را هم تحمل كند. موتورهاي داراي سيم پيچ مسي دوام بالاتري دارند و مصرف برق آنها كمتر است. از ديگر مواردي كه در زمان خريد بالابر ساختماني بايد در نظر گرفت، گيربكس آن است. گيربكس بيشترين فشار را بايد تحمل كند و در صورتي كه از جنس بي‌كيفيت استفاده شود در كاركرد بالابر تاثير زيادي خواهد گذاشت. قرقره بالابر نسبت به ارتفاعي كه بالابر بايد بار را بالا بكشد، بايد جاي كافي براي كابل را داشته باشد.

طريقه نصب بالابر ساختماني

اين بالابرها را مي‌توان به راحتي نصب كرد و بعد از انجام كار آنها را باز كرده و به جاي ديگري منتقل كرد. در ابتدا پايه‌ها، موتور، قرقره و كابل و ديگر متعلقات بالابر را به محل نصب منتقل مي‌كنيم. هر دو پايه را برعكس در فاصله مناسب بر روي زمين قرار مي‌دهيم و ريل را به پايه‌ها وصل مي‌كنيم. دقت كنيد انتهاي بسته ريل را به سمت بيرون قرار دهيد و بعد از محكم كردن ريل، بالابر را برعكس كنيد و پايه‌هاي آن را در صورت امكان جوش داده و يا وزنه بگذاريد تا بالابر محكم شود. بعد از محكم كردن پايه جعبه بالابر كه شامل موتور، گيربكس و قرقره است را در داخل ريل قرار دهيد و انتهاي ريل را ببنديد. دقت كنيد، در صورت انجام صحيح مراحل جعبه بايد به راحتي بتواند درون ريل حركت كند.

در هنگام كار با بالابر ساختماني نكات ايمني را رعايت كنيد

رعايت نكات ايمني در هر كاري اولين شرط است و براي كار با بالابر ساختماني هم برخي موارد را بايد رعايت كرد. اولين و مهم‌ترين نكته اين است كه هميشه ظرفيت بالابر را در نظر داشته باشيد و از حمل بارهاي سنگين‌تر خودداري كنيد. نكته دوم، اين بالابرها براي حمل بار در نظر گرفته شده‌اند و از آنها براي حمل انسان استفاده نكنيد. شرايط نامساعد جوي باعث بهم خوردن تعادل دستگاه شده و خطر آفرين خواهد شد، در شرايط جوي نامناسب از آن استفاده نكنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۱:۳۵ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :