فروشگاه ماشين آلات ساختماني فروشگاه ماشين آلات ساختماني .

فروشگاه ماشين آلات ساختماني

همه چيز در مورد بالابر ساختماني

با استفاده از بالابر ساختماني پروژه‌هاي خود را مي‌توانيد خيلي زودتر و با امنيت بيشتر اجرا كنيد. اين روزها استفاده از بالابر ساختماني رواج پيدا كرده و مي‌توان گفت بدون استفاده از اين وسيله كار ساخت و ساز بسيار طولاني‌تر شده و هزينه نهايي بالا خواهد رفت. اين نوع از بالابر براي حمل و انتقال مصالح ساختماني در بين طبقات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر بالابر از قطعات و اجزاء مختلفي مانند، الكتروموتور، گيربكس، كابل (سيم بكسل)، جعبه دنده، پايه‌ها و ريل تشكيل شده است.بر روي اين بالابرها مي‌توان براي ايمني بيشتر ترمز نصب كرد، البته بايد توجه داشت كه در صورت استفاده از بالابرهايي با تحمل وزن بالا و به طور كل بيش از 500 كيلو گرم، استفاده از ترمز ضروري خواهد بود تا از حوادث جلوگيري شود. به بالابر ساختماني مي‌توان كنترل از راه دور متصل كرد تا بتوان آنها را از پايين هم كنترل كرد و نيازي نباشد حتما يك نفر در كنار آن براي كنترل باشد. اين كنترل از راه دور داراي دكمه‌هاي بالا و پايين است و هر فردي با كمترين تجربه مي‌تواند آنها را به راحتي كنترل كند. البته هميشه بكار بردن افراد با تجربه در هر كاري باعث كم شدن حوادث مي‌شود و فردي كه مسئول كنترل بالابر است در صورت داشتن تجربه مي‌تواند از بروز حوادث در حين كار جلوگيري كند.

همه چيز در مورد بالابر ساختماني Everything about construction lifts

انواع بالابر ساختماني

بالابر ساختماني در اندازه‌هاي 350، 500، 750 و 1000 كيوگرمي در بازار موجود هستند و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين نكته را بايد در نظر گرفت كه در هنگام نصب بالابرهايي كه داراي ظرفيت‌هاي بالا هستند بايد پايه بالابر به تيرهاي ساختمان جوش داده شود تا از واژگوني آن جلوگيري شود. از طرف ديگر همانطور كه در بالا اشاره شد، براي بالابرهاي با ظرفيت بيش از 500 كيلو گرم بايد ترمز نصب شود. انواع مختلف بالابر داراي سرعت‌هاي مختلفي هستند و بسته به سرعت آنها داراي قيمت‌هاي متفاوتي هستند.
معمولا بالابرهاي موجود در بازار داراي سرعت حدود 20 متر در دقيقه هستند كه براي ساختمان‌هايي با طبقات نه چندان زياد اين سرعت مناسب بوده و خللي در انجام كار صورت نمي‌گيرد. البته براي ساختمان‌هاي بلندتر بايد از انواع با سرعت بالا استفاده شود تا در هنگام جابجايي بار زمان زيادي هدر نرود. از طرف ديگر در بالابرهاي ساختماني به خاطر بهره بردن از قطعات مختلف، كيفيت اين قطعات در دوام و كارآيي بالابر نقش زيادي خواهد داشت. هميشه از بالابري استفاده كنيد كه پايه‌هاي آن از مواد مقاوم و ظريف ساخته شده باشد و بتواند ايمني آن را تضمين كند. جنس موتور و سيم پيچ‌هاي درون آن هم از اهميت بالايي برخوردار هستند.
موتورهايي با سيم پيچ مسي علاوه بر عمر بالا، جريان برق كمتري هم استفاده مي‌كنند كه در نهايت از هزينه‌هاي انرژي پروژه خواهد كاست. در هنگام انتخاب موتور براي بالابر وزني كه قرار است جابجا شود و ارتفاع بايد در نظر گرفته شود. گيربكس هم بايد باكيفيت باشد تا بتواند به خوبي فشار وارده را تحمل كند و به راحتي خراب نشود. گيربكس نقش مهمي در كاهش فشار وارد شده به موتور دارد و استفاده از گيربكس مناسب باعث خواهد شد طول عمر موتور بالا برود. از طرف ديگر نقش گيربكس در هنگام قطع برق بسيار مهم است و از حركت بار جلوگيري مي‌كند. معمولا گيربكس مورد استفاده در بالابرهاي ساختماني از نوع حلزوني است. به طور كلي بالابرهاي ساختماني از موتورهاي تك فاز و سه فاز براي انتقال مواد استفاده مي‌كنند. بالابر ساختماني سه فاز معمولا از قدرت بيشتري برخوردار است و مي‌تواند از پس ظرفيت‌هاي بالاي بالابرها برآيد. البته بايد توجه داشت موتورهاي سه فاز در مقابل انواع تك فاز كه داراي توان برابر هستند، ميزان برق كمتري را مصرف مي‌كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۸:۴۹ توسط:پارس موتور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :